Warsztat pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie RE-3F-WMN
TREŚCI PROGRAMOWE:
Metoda pracy warsztatowej, potrzeby wychowanków nieprzystosowanych społecznie, cele zajęć warsztatowych, narzędzia pracy nauczyciela prowadzącego zajęcia warsztatowe, motywowanie wychowanków do realizacji zajęć warsztatowych, indywidualizacja zadań w ramach pracy warsztatowej, monitorowanie realizacji zadań, kryteria oceny realizowanych zadań, przekazywanie informacji zwrotnych o realizacji zadań przez wychowanków.
W cyklu 2023Ln:
Warsztaty – to działania, których sens leży w tym, aby uczestnicy nabyli praktyczną wiedzę w określonej dziedzinie, w tym przypadku doprowadzania młodzieży trudnej do pełniejszego uczestnictwa w życiu społecznym. Jest to proces długotrwały i mało efektywny. Aby zwiększyć jego skuteczność odwołamy się do kwestii bazowych: temporalności, więzi społecznej, przynależności do grupy i osobowości społecznej. Posadowienie na owych czterech fundamentach konkretnych technik warsztatowych, być może zwiększy prawdopodobieństwo sukcesu, czyli doprowadzenie młodego człowieka do stanowiska pełnego członka grupy społecznej. |
W cyklu 2024Ln:
Warsztaty – to działania, których sens leży w tym, aby uczestnicy nabyli praktyczną wiedzę w określonej dziedzinie, w tym przypadku doprowadzania młodzieży trudnej do pełniejszego uczestnictwa w życiu społecznym. Jest to proces długotrwały i mało efektywny. Aby zwiększyć jego skuteczność odwołamy się do kwestii bazowych: temporalności, więzi społecznej, przynależności do grupy i osobowości społecznej. Posadowienie na owych czterech fundamentach konkretnych technik warsztatowych, być może zwiększy prawdopodobieństwo sukcesu, czyli doprowadzenie młodego człowieka do stanowiska pełnego członka grupy społecznej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna wybrane metody pracy warsztatowej z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie.
Zna zasady projektowania zajęć warsztatowych dla młodzieży.
Zna zasady i normy etyczne obowiązujące w pracy warsztatowej.
Zna metody i zasady kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się, systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy.
Umiejętności
Potrafi zaprojektować zajęcia warsztatowe w pracy z młodzieżą, adekwatnie dobrać narzędzia pracy, dokonać ewaluacji podjętych działań
Potrafi motywować wychowanków do pracy nad sobą, świadomego i odpowiedzialnego podejmowania decyzji.
Potrafi rozwijać zainteresowania, uzdolnienia, kreatywność i zdolność samodzielnego, krytycznego myślenia wychowanków.
Potrafi monitorować postępy wychowanków i przekazywać im informacje zwrotne.
Kompetencje społeczne
Jest wrażliwy na potrzeby i problemy młodzieży, zwłaszcza młodzieży nieprzystosowanej społecznie.
Jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów.
Jest gotów by zachęcać uczniów do podejmowania kolejnych prób badania własnych możliwości oraz systematycznej aktywności fizycznej.
Posługuje się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi.
Buduje relacje z młodzieżą opartą na wzajemnym zaufaniu.
Literatura
W cyklu 2023Ln:
Babbie, E. Podstawy badań społecznych PWN, Warszawa 2008. |
W cyklu 2024Ln:
Babbie, E. Podstawy badań społecznych PWN, Warszawa 2008. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: