Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej RE-3F-OPP
TREŚCI PROGRAMOWE:
Prawne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec ucznia zagrożonego nieprzystosowaniem społecznym lub nieprzystosowanego społecznie. Diagnoza potrzeb psychologiczno-pedagogicznych. Analiza opinii i innych dokumentów ucznia zagrożonego nieprzystosowaniem społecznym lub nieprzystosowanego społecznie, z uwzględnieniem jego mocnych stron i trudności oraz realizacji zaleceń innych specjalistów. Zasady konstruowania planu działań wspierających ucznia zagrożonego niedostosowaniem lub niedostosowanego społecznie. Ocena efektywności udzielonego wsparcia i pomocy.
W cyklu 2024Z:
Podstawy prawne organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, formy i zasady udzielania wsparcia dla uczniów/wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
W cyklu 2024Zn:
Podstawy prawne organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, formy i zasady udzielania wsparcia dla uczniów/wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Jest świadom zróżnicowanych potrzeb wychowanków i wynikających z tego zadań szkoły oraz innych instytucji opiekuńczych, wychowawczych i resocjalizacyjnych w zakresie dostosowania pomocy oraz procesu kształcenia i wychowania do potrzeb wychowanków.
Umiejętności
Umie organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną; umie dobierać do zróżnicowanych potrzeb wychowanków właściwe metody, formy i środku oddziaływań wspierających i terapeutycznych.
Potrafi współpracować z innymi specjalistami; umie planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową.
Potrafi komunikować się ze specjalistami i osobami spoza środowiska pedagogicznego, z uwzględnieniem obowiązujących norm językowych i specjalistycznej terminologii.
Kompetencje społeczne
Jest krytyczny wobec wiedzy i umiejętności własnych oraz innych specjalistów; zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym poradzeniem sobie z problemem.
Świadomie podejmuje działania na rzecz pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla swoich wychowanków.
Potrafi pracować w zespole, pełnić w nim różne role, współpracować z innymi pedagogami, psychologami, rodzicami lub opiekunami wychowanka oraz innymi członkami społeczności lokalnej.
Literatura
W cyklu 2024Z:
1. Olechowska A. Specjalne potrzeby edukacyjne. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa (2016). |
W cyklu 2024Zn:
1. Olechowska A. Specjalne potrzeby edukacyjne. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa (2016). |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
Metody pracy: Nakład pracy studenta: Liczba punktów ECTS - 1 |
W cyklu 2024Zn:
Metody pracy: Nakład pracy studenta: Liczba punktów ECTS - 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: