Zarządzanie siecią w pracowni informatycznej PZ-3F-ZSI
- https://rural-actor-0bf.notion.site/Zarz-dzanie-sieci-w-pracowni-informatycznej-20dec7f545524f46a15cd870151c5054?pvs=4 (w cyklu 2022Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3alWKeUGFzC0by8u0xM51MQX2RQFffbe-Op36iBpUO-u41%40thread.tacv2/conversations?groupId=12decce1-e73f-48de-8b08-753866b3867d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2023Z)
- https://rural-actor-0bf.notion.site/Zarz-dzanie-sieci-w-pracowni-informatycznej-20dec7f545524f46a15cd870151c5054?pvs=4 (w cyklu 2024Z)
TREŚCI PROGRAMOWE
Teoria i praktyka z zakresu najczęściej wykorzystywanych, współczesnych technologii komputerowych w kontekście metod komunikacji opartych na sieciach komputerowych. Sposoby wykorzystania sieci komputerowych i trendy rozwojowe TI, wpływ rozwoju TI na zmiany cywilizacyjno-społeczne, zasady bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych. Konfiguracja usług sieciowych, podstawowa naprawa i modernizacja stacji roboczej. Tworzenie regulaminu użytkowania pracowni komputerowej. Prawo autorskie, rodzaje licencji, wybór oprogramowania dla szkoły. Nabyte umiejętności zostaną osadzone w kontekście ich praktycznego wykorzystania w szkole, jako narzędzia organizującego pracę szkoły, w tym w szczególność organizacji pracowni informatycznej, a także wsparcia realizacji całego procesu dydaktycznego w placówce dydaktycznej.
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: Nośniki danych. Programy narzędziowe, naprawcze i diagnostyczne. |
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: Nośniki danych. Programy narzędziowe, naprawcze i diagnostyczne. |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: Sieć komputerowa w szkole i w pracowni. Shadow IT Nośniki danych. Programy narzędziowe, naprawcze i diagnostyczne. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
związki informatyki z pedagogiką, ich miejsce w systemie nauk, ich przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi, terminologię stosowaną w obrębie pedagogiki, informatyki i jej obszarów;
aspekt techniczny urządzeń komputerowych i sieci teleinformatycznych: budowę i zasady działania urządzeń elektronicznych wykorzystywanych w edukacji, robotów edukacyjnych, sieci komputerowych.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
- korzystać z urządzeń technicznych, komputerowych i sieci teleinformatycznych;
- w sposób swobodny i świadomy korzystać z Internetu kierując się zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci komputerowej, umie wymienić zagrożenia i konsekwencje nieprzestrzegania tych zasad; umie wyszukiwać, weryfikować wiarygodność znalezionych danych oraz prezentować własne opracowania z poszanowaniem praw autorskich.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki;
promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Uzupełniająca: Kurz C. Rieger F. Pożeracze danych. O zawłaszczaniu naszych danych i o tym, jak odzyskać nad nimi kontrolę, Muza Warszawa, 2013 |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Metody Dydaktyczne: |
W cyklu 2023Z:
Metody Dydaktyczne: |
W cyklu 2024Z:
Metody Dydaktyczne: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: