Użytkowanie komputerów 1 PZ-3F-UK1
TREŚCI PROGRAMOWE
Szkolne urządzenia peryferyjne, projektory, tablice interaktywne, ekrany dotykowe, drukarki, drukarki 3D, instalacja i obsługa. Skróty klawiaturowe: systemu operacyjnego Windows, aplikacji MS Office, przeglądarek internetowych. Praca zespołowa w pakietach biurowych on-line. Programy prezentacyjne i edytory tekstu.
W cyklu 2021Z:
Szkolne urządzenia peryferyjne, instalacja i obsługa. |
W cyklu 2022Z:
Szkolne urządzenia peryferyjne, instalacja i obsługa. |
W cyklu 2023Z:
Szkolne urządzenia peryferyjne, instalacja i obsługa. |
W cyklu 2024Z:
Szkolne urządzenia peryferyjne, instalacja i obsługa. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
aspekt techniczny urządzeń komputerowych i sieci teleinformatycznych: budowę i zasady działania urządzeń elektronicznych wykorzystywanych w edukacji;
możliwości zastosowania oprogramowania komputerowego: programów biurowych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych;
możliwości i ograniczenia korzystania z Internetu: zasady bezpieczeństwa korzystania z sieci komputerowej, w tym bezpieczeństwa danych i urządzeń technicznych.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
stosować terminologię z obszaru informatyki w zakresie opisu urządzeń i oprogramowania;
korzystać z urządzeń technicznych, komputerowych i sieci teleinformatycznych; stosować oprogramowanie komputerowe: korzystać z programów biurowych, graficznych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki.
Literatura
W cyklu 2021Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Gulińska H., Bartoszewicz M., Tablica interaktywna środkiem wspomagającym nauczanie. E-mentor nr 1 (18) / 2007. Surowaniec J., Tablica interaktywna w edukacji i reedukacji specjalnej. Szkoła Specjalna, Nr 2 (239) 2007 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA https://www.tablice.net.pl/ https://www.smarttech.com/en/lumio Hill Brett. Korzystanie z usług Microsoft Office 365 Prowadzenie małej firmy w chmurze. Warszawa: Helion. 2016 |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Gulińska H., Bartoszewicz M., Tablica interaktywna środkiem wspomagającym nauczanie. E-mentor nr 1 (18) / 2007. Surowaniec J., Tablica interaktywna w edukacji i reedukacji specjalnej. Szkoła Specjalna, Nr 2 (239) 2007 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA https://www.tablice.net.pl/ https://www.smarttech.com/en/lumio Hill Brett. Korzystanie z usług Microsoft Office 365 Prowadzenie małej firmy w chmurze. Warszawa: Helion. 2016 |
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Gulińska H., Bartoszewicz M., Tablica interaktywna środkiem wspomagającym nauczanie. E-mentor nr 1 (18) / 2007. Surowaniec J., Tablica interaktywna w edukacji i reedukacji specjalnej. Szkoła Specjalna, Nr 2 (239) 2007 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA https://www.tablice.net.pl/ https://www.smarttech.com/en/lumio https://www.voki.com/ Hill Brett. Korzystanie z usług Microsoft Office 365 Prowadzenie małej firmy w chmurze. Warszawa: Helion. 2016 |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Gulińska H., Bartoszewicz M., Tablica interaktywna środkiem wspomagającym nauczanie. E-mentor nr 1 (18) / 2007. Surowaniec J., Tablica interaktywna w edukacji i reedukacji specjalnej. Szkoła Specjalna, Nr 2 (239) 2007 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA https://www.tablice.net.pl/ https://www.smarttech.com/en/lumio https://www.voki.com/ Hill Brett. Korzystanie z usług Microsoft Office 365 Prowadzenie małej firmy w chmurze. Warszawa: Helion. 2016 |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie prezentacji - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS -2 |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie prezentacji - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS -2 |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie prezentacji - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS -2 |
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie prezentacji - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS -2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: