Umiejętności interpersonalne w edukacji PZ-3F-UIE
TREŚCI PROGRAMOWE
Komunikacja interpersonalna – teoria i zastosowanie w praktyce. Znaczenie rozwijania umiejętności społeczno-emocjonalnych oraz postawy twórczej uczniów. Porozumiewanie się emocjonalne w klasie. Zachowania asertywne, agresywne i uległe, radzenie sobie ze stresem i jego rola, reguły współdziałania. Różne formy komunikacji. Integracja zespołu. Trenowanie umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej. Wykorzystanie komunikacji interpersonalnej podczas tworzenia projektów grupowych i pracy zespołowej. Autoprezentacja – przygotowanie i aktywny udział w rozmowie kwalifikacyjnej.
W cyklu 2021Z:
Unikalny pomysł połączenia treningu interpersonalnego i treningu twórczego myślenia. Innowacja społeczna ma postać innowacyjnych ćwiczeń/warsztatów opartych na kanwie autorskiego pomysłu AR Makaruk, realizowanych w APS oraz w szkołach na niższych poziomach kształcenia przez Fundację Centrum Wspierania Zdolności. |
W cyklu 2022Z:
Unikalny pomysł połączenia treningu interpersonalnego i treningu twórczego myślenia. Innowacja społeczna ma postać innowacyjnych ćwiczeń/warsztatów opartych na kanwie autorskiego pomysłu AR Makaruk, realizowanych w APS oraz w szkołach na niższych poziomach kształcenia przez Fundację Centrum Wspierania Zdolności. |
W cyklu 2023Z:
Unikalny pomysł połączenia treningu interpersonalnego i treningu twórczego myślenia. Innowacja społeczna ma postać innowacyjnych ćwiczeń/warsztatów opartych na kanwie autorskiego pomysłu AR Makaruk, realizowanych w APS oraz w szkołach na niższych poziomach kształcenia przez Fundację Centrum Wspierania Zdolności. |
W cyklu 2024Z:
Unikalny pomysł połączenia treningu interpersonalnego i treningu twórczego myślenia. Innowacja społeczna ma postać innowacyjnych ćwiczeń/warsztatów opartych na kanwie autorskiego pomysłu AR Makaruk, realizowanych w APS oraz w szkołach na niższych poziomach kształcenia przez Fundację Centrum Wspierania Zdolności. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów oraz postawy twórczej: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych.
zachowania społeczne i ich uwarunkowania, empatia, zachowania asertywne, agresywne i uległe, stres i radzenie sobie z nim, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się, różne formy komunikacji − autoprezentacja, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikacja niewerbalna, porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów, ich zainteresowań, sposobów argumentacji i postrzegania świata w celu rozwiązywania konfliktów lub skutecznego przekazu treści wychowawczych.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią.
kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów w różnych obszarach życia szkolnego i poza szkolnego oraz wykonywania zadań zespołowych i projektów uczniowskich;
Literatura
W cyklu 2021Z:
A. Góralski (2010). Reguły treningu twórczości. Warszawa: Wyd. APS. |
W cyklu 2022Z:
A. Góralski (2010). Reguły treningu twórczości. Warszawa: Wyd. APS. |
W cyklu 2023Z:
A. Góralski (2010). Reguły treningu twórczości. Warszawa: Wyd. APS. |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: