Trening twórczości z komputerem PZ-3F-TTK
TREŚCI PROGRAMOWE
Pojęcie twórczości, kreatywności, procesu twórczego, dzieła twórczego. Metody i narzędzia diagnozy twórczości. Kształcenie ku twórczości; modele treningów twórczości. Analiza wybranych rozwiązań praktycznych związanych z realizacją treningu twórczości. Nowoczesne technologie w realizacji treningów twórczości. Uwarunkowania wdrażania treningu twórczości w szkole lub innej instytucji edukacyjnej. Analiza oddziaływań treningu twórczości.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
zna kluczowe pojęcia, modele teoretyczne, historyczne i współczesne uwarunkowania kształcenia w obszarze twórczości;
diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych, w tym rozwiązywania problemów i wykorzystywania wiedzy.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
planować praktyczne działania wspierające rozwój zdolności twórczych; określać warunki sprzyjające rozwojowi kreatywności oraz warunki utrudniające ten proces.
na podstawie modeli teoretycznych konstruować narzędzia identyfikacji uczniów twórczych, narzędzia do badania potencjału twórczego i postawy twórczej; narzędzia ewaluacji realizowanych treningów;
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: