Trening twórczości PZ-3F-TRT
TREŚCI PROGRAMOWE
Pojęcie twórczości, kreatywności, w kontekście osoby, działania, procesu, wytworu. Opis i pomiar działania i cech twórcy oraz dzieła. Możliwości podnoszenia potencjału twórczego – treningi grupowe. Treningi twórczości adresowane do dzieci i młodzieży – praktyczne przykłady. Efekty działań treningowych w obszarze poznawczym, społeczno-emocjonalnym i praktycznym. Komputer jako narzędzie twórcy – twórczość grupowa z wykorzystaniem narzędzi TI. Internet jako środowisko działań twórczych i miejsce prezentacji dokonań.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
zna kluczowe pojęcia, modele teoretyczne, historyczne i współczesne uwarunkowania kształcenia w obszarze twórczości;
diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
planować praktyczne działania wspierające rozwój zdolności twórczych; określać warunki sprzyjające rozwojowi kreatywności oraz warunki utrudniające ten proces.
na podstawie modeli teoretycznych konstruować narzędzia identyfikacji uczniów twórczych, narzędzia do badania potencjału twórczego i postawy twórczej; narzędzia ewaluacji realizowanych treningów;
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: