Projektowanie multimedialnych pomocy edukacyjnych PZ-3F-PMP
TREŚCI PROGRAMOWE
Narzędzia internetowe przydatne w pracy pedagoga. Projektowanie interaktywnych pomocy edukacyjnych z pomocą aplikacji internetowych (Mentimeter, Genialy, Kahoot, Quizziz, Quizlet, Learningapps, WordWall, Padlet/Wakelet lub innych powstających w związku z rozwojem oprogramowania, odpowiednich do założonych celów) oraz aplikacji mobilnych (Thinglink, Snotes, Stop Motion Studio, HP Reveal). Tworzenie własnych interaktywnych zasobów edukacyjnych. Usytuowanie narzędzi TI w procesie uczenia się i nauczania. Projekty i realizacja zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
W cyklu 2023L:
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
możliwości zastosowania oprogramowania komputerowego: aplikacji internetowych;
środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne; zasady doboru i wykorzystania zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie informatyki lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
- korzystać z nowoczesnych technologii podczas opracowania koncepcji i materiałów dydaktycznych do edukacji, w tym edukacji zdalnej, komplementarnej i tradycyjnej;
- stosować oprogramowanie komputerowe: graficznych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych;
- w sposób swobodny i świadomy korzystać z Internetu kierując się zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci komputerowej, umie wymienić zagrożenia i konsekwencje nieprzestrzegania tych zasad; umie wyszukiwać, weryfikować wiarygodność znalezionych danych oraz prezentować własne opracowania z poszanowaniem praw autorskich.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki;
twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów.
Uwagi
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: