Programowanie stron internetowych PZ-3F-PIN
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aFOxTlPMW_D2UCq7UdykpxAHhqQ7i8CKQfs5lCQaomTc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=61eddd1f-0dad-439a-8e0f-c05621c3067d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2022Z)
- https://rural-actor-0bf.notion.site/Programowanie-stron-internetowych-10ea0abef981800faca4c50335a4e8e3?pvs=4 (w cyklu 2024Z)
TREŚCI PROGRAMOWE
Zagadnienia Narzędzi Web 2.0; Projektowanie struktury i tworzenie serwisu internetowego z pomocą dostępnych narzędzi typu CMS np. Wordpress. Wtyczki do serwisów. Sieciowe repozytoria danych. Tworzenie i osadzanie w serwisie nagrań audio/wideo jako materiał z pliku i streaming. Wykorzystanie interaktywnych narzędzi do zbierania danych i tworzenia testów wiedzy, ankiet, quizów. Dostosowanie stron do wymogów WCAG 2.1. Inne narzędzia typu Web 2.0. Zagadnienia bezpieczeństwa danych i ochrony danych osobowych. Projekt edukacyjnej strony internetowej. Wprowadzanie zmian w kodzie strony (arkusze css, html).
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
możliwości zastosowania oprogramowania komputerowego: programów biurowych, graficznych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych;
możliwości i ograniczenia korzystania z Internetu: zasady bezpieczeństwa korzystania z sieci komputerowej, w tym bezpieczeństwa danych i urządzeń technicznych, zna sposoby wyszukiwania, weryfikacji wiarygodności i oceny jakości uzyskiwanych danych oraz prezentowania opracowań z poszanowaniem praw autorskich.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
korzystać z urządzeń technicznych, komputerowych i sieci teleinformatycznych; stosować oprogramowanie komputerowe: korzystać z programów biurowych, graficznych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych; w sposób swobodny i świadomy korzysta z Internetu kierując się zasadami bezpieczeństwa, netykietą i prawami autorskimi; potrafi zaprojektować, repozytoria danych, szczególnie relacyjne bazy danych, zarządza danymi i ich strukturami.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki;
promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Dokumentacja WORDPRESS.
Dokumentacja wtyczek Wordpress.
Materiały dostarczone przez prowadzącego, opublikowane na stronie przedmiotu.
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
Dyrektywy WCAG 2.0.
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Literatura uzupełniająca:
Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice. Wydanie V Jennifer Robbins
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
W cyklu 2024Z:
Metody Dydaktyczne: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: