Pedagogika twórczości PZ-3F-PET
TREŚCI PROGRAMOWE
Elementy teorii twórczości. Filozoficzne podstawy kształcenia do twórczości. Specyfika pedagogiki twórczości. Pedagogiczne nurty wychowania do twórczości. Szkoła miejscem przysposabiania do twórczości. Twórczość uczniowska. Nauczycieli uczeń – uczeń i mistrz. Wielcy pedagodzy twórczości.
W cyklu 2022Z:
Treści kształcenia: |
W cyklu 2023Z:
Treści kształcenia: |
W cyklu 2024Z:
Treści kształcenia: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
zna kluczowe pojęcia, modele teoretyczne, historyczne i współczesne uwarunkowania kształcenia w obszarze twórczości.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
planować praktyczne działania wspierające rozwój zdolności, w szczególności zdolności twórczych; określać warunki sprzyjające rozwojowi kreatywności oraz warunki utrudniające ten proces.
stosować terminologię z obszaru pedagogiki twórczości oraz nauk pokrewnych w bezpośrednim kontakcie z szeroko rozumianym środowiskiem edukacyjnym, profesjonalistami oraz podczas przygotowania opracowań naukowych;
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów.
Literatura
W cyklu 2022Z:
A. Góralski: Teoria twórczości: eseje filozoficzne i pedagogiczne. APS, Warszawa 2003, |
W cyklu 2023Z:
A. Góralski: Teoria twórczości: eseje filozoficzne i pedagogiczne. APS, Warszawa 2003, |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Nakład pracy studenta: ok. 45 godz. pracy własnej |
W cyklu 2023Z:
Nakład pracy studenta: ok. 45 godz. pracy własnej |
W cyklu 2024Z:
Nakład pracy studenta: 30 pracy własnej Metody realizacji programu: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: