Edukacja kulturalna i retoryka PZ-3F-KKR
TREŚCI PROGRAMOWE
Kompetencje językowe i komunikacyjne, zainteresowania wybranymi obszarami kultury. Kulturowy dorobek ludzkości. Pedagogiczne oddziaływanie słowem i dziełami kultury. Rodzaje środków językowych, rodzaje form i gatunków wypowiedzi ustnych i pisemnych. Dzieła kultury w przestrzeni publicznej. Sztuka erystyki, czyli prowadzenia sporów. Perswazja i manipulacja językowa, środki perswazji, istota perswazji pedagogicznej. Retoryka pedagogiczna i jej rola w dydaktyce i wychowaniu. Dzieła kultury w cyberprzestrzeni, ich rola w dydaktyce i wychowaniu. Kształtowanie wrażliwości dziecka na kulturę na różnych etapach jego rozwoju.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
- znaczenie języka jako narzędzia pracy nauczyciela: problematykę pracy z uczniami z ograniczoną znajomością języka polskiego lub zaburzeniami komunikacji językowej, metody porozumiewania się w celach dydaktycznych
– sztukę wykładania i zadawania pytań, sposoby zwiększania aktywności komunikacyjnej uczniów, praktyczne aspekty wystąpień publicznych
– poprawność językową, etykę języka, etykietę korespondencji tradycyjnej i elektronicznej oraz zagadnienia związane z emisją głosu
– budowę, działanie i ochronę narządu mowy i zasady emisji głosu.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
poprawnie posługiwać się językiem polskim.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
skutecznego korygowania swoich błędów językowych i doskonalenia aparatu emisji głosu;
budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: