Dydaktyka informatyki PZ-3F-DIN
TREŚCI PROGRAMOWE
Cele, treści i założenia metodyczne kształcenia informatycznego na poszczególnych etapach edukacyjnych. Dobór metod, form i środków dydaktycznych w kształceniu informatycznym adekwatnie do wieku i specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. Podstawa programowa nauczania informatyki jako dokument ukierunkowujący pracę nauczyciela informatyki. Planowanie lekcji i cyklu lekcji informatyki. Dokumentowanie przebiegu procesu dydaktycznego.
W cyklu 2022Z:
Opis treści programowych: |
W cyklu 2023Z:
Opis treści programowych: |
W cyklu 2024Z:
Opis treści programowych: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
miejsce informatyki lub zajęć informatycznych w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych;
metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie zajęć informatycznych – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się, typowe dla przedmiotu lub rodzaju zajęć błędy uczniowskie, ich rolę i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
organizować proces szkolnego uczenia się, w tym: przeanalizować rozkład materiału; przygotować własny rozkład materiału, identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej oraz z kompetencjami kluczowymi.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Opis metod kształcenia: podające, problemowe, praktyczne, heurystyczne; Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 |
W cyklu 2023Z:
Opis metod kształcenia: podające, problemowe, praktyczne, heurystyczne; Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 |
W cyklu 2024Z:
Opis metod kształcenia: podające, problemowe, praktyczne, heurystyczne; Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: