Algorytmika i zastosowanie algorytmów PZ-3F-AZA
TREŚCI PROGRAMOWE
Algorytmy - budowa, cechy, przykłady z życia codziennego, zastosowania. Schematy blokowe. Pseudokod. Algorytmy proste. Słowa kluczowe, stałe, zmienne i ich rodzaje. Instrukcje warunkowe i pętle. Pojęcia związane z algorytmiką. Bloki konstrukcyjne schematów blokowych. Definiowanie zmiennych, tworzenie instrukcji warunkowych i pętli. Konstrukcja algorytmów. Weryfikacja poprawności algorytmów. Zastosowanie algorytmów w blokowym środowisku programistycznym (Scratch).
W cyklu 2021Z:
Podstawowy kurs programowania w C++ obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. |
W cyklu 2022Z:
Podstawowy kurs programowania w C++ obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. |
W cyklu 2023Z:
Podstawowy kurs programowania w C++ obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. |
W cyklu 2024Z:
Podstawowy kurs programowania w C++ obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie:
związki informatyki z pedagogiką, terminologię stosowaną w obrębie pedagogiki informatyki i jej obszarów;
kluczowe zagadnienia z obszaru algorytmiki i programowania: możliwości i zakres zastosowania algorytmiki, środowiska programistyczne i języki programowania adekwatne do poziomu kształcenia.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi:
przygotowywać algorytmy, programować w różnych środowiskach programistycznych i językach programowania kierując się przy ich doborze możliwościami programu oraz poziomem kształcenia;
stosować oprogramowanie komputerowe: korzystać z programów edukacyjnych, aplikacji internetowych.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki;
kształtowania nawyku systematycznego uczenia się informatyki i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę i podejmowanie różnorodnych problemów wykorzystujących w rozwiązywaniu nowoczesne technologie.
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Cormen, T. H., Leiserson C. E., Rivest R. L., Clifford S. - Wprowadzenie do algorytmów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018 |
W cyklu 2022Z:
Cormen, T. H., Leiserson C. E., Rivest R. L., Clifford S. - Wprowadzenie do algorytmów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018 |
W cyklu 2023Z:
Cormen, T. H., Leiserson C. E., Rivest R. L., Clifford S. - Wprowadzenie do algorytmów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018 |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Należy się pilnie uczyć, bo wiadomości z tego przedmiotu są wykorzystywane na każdym kolejnym przedmiocie związanym z programowaniem (Scratch, Python itp.). Ze względu na pandemię koronawirusa część zajęć może odbywać się zdalnie. Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych. Godziny kontaktowe 30 |
W cyklu 2022Z:
Należy się pilnie uczyć, bo wiadomości z tego przedmiotu są wykorzystywane na każdym kolejnym przedmiocie związanym z programowaniem (Scratch, Python itp.). Kształcenie stacjonarne oraz asynchroniczne w postaci samodzielnej analizy wykładu (prezentacji z komentarzami), samodzielna praca nad podanymi zagadnieniami, konsultacje indywidualne oraz z wykorzystaniem MS Teams w wyznaczonych terminach dyżurów (a także poza nimi, w razie potrzeby). Zadania do wykonania zamieszczane są w zespole w MS Teams i tam studenci zamieszczają samodzielnie przygotowane ich rozwiązania. Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych. Godziny kontaktowe 30 |
W cyklu 2023Z:
Należy się pilnie uczyć, bo wiadomości z tego przedmiotu są wykorzystywane na każdym kolejnym przedmiocie związanym z programowaniem (Scratch, Python itp.). Kształcenie stacjonarne oraz asynchroniczne w postaci samodzielnej analizy wykładu (prezentacji z komentarzami), samodzielna praca nad podanymi zagadnieniami, konsultacje indywidualne oraz z wykorzystaniem MS Teams w wyznaczonych terminach dyżurów (a także poza nimi, w razie potrzeby). Zadania do wykonania zamieszczane są w zespole w MS Teams i tam studenci zamieszczają samodzielnie przygotowane ich rozwiązania. Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych. Godziny kontaktowe 30 |
W cyklu 2024Z:
Należy się pilnie uczyć, bo wiadomości z tego przedmiotu są wykorzystywane na każdym kolejnym przedmiocie związanym z programowaniem (Scratch, Python itp.). Kształcenie stacjonarne oraz asynchroniczne w postaci samodzielnej analizy wykładu (prezentacji z komentarzami), samodzielna praca nad podanymi zagadnieniami, konsultacje indywidualne oraz z wykorzystaniem MS Teams w wyznaczonych terminach dyżurów (a także poza nimi, w razie potrzeby). Zadania do wykonania zamieszczane są w zespole w MS Teams i tam studenci zamieszczają samodzielnie przygotowane ich rozwiązania. Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych. Godziny kontaktowe 30 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: