Szkolny program wspierania zdolnych PZ-2F-SPW
TREŚCI PROGRAMOWE
Uwarunkowania środowiskowe wspierania rozwoju uczniów zdolnych. Przykłady istniejących systemowych rozwiązań na rzecz wspierania uczniów zdolnych. Merytoryczne, metodyczne i organizacyjne wskazówki dotyczące tworzenia programu wspierania uczniów zdolnych w szkole. Tworzenie autorskiego, zespołowego projektu “Szkolny program wspierania uczniów zdolnych”. Ewaluacja programu wspierania uczniów zdolnych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent(ka) zna i rozumie:
w pogłębionym stopniu integrację wewnątrz- i międzyprzedmiotową; zagadnienia związane z programami nauczania, wychowania i profilaktyki – tworzenie i modyfikację, analizę, ocenę, dobór i zatwierdzanie oraz zasady projektowania procesu kształcenia;
w pogłębionym stopniu potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do własnego rozwoju osobistego: rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się i nawyków systematycznego uczenia się i dbałości o rozwój zainteresowań, budowania samoświadomości, samooceny, odpowiedzialności i siły psychicznej.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent(ka) potrafi:
kreować sytuacje wychowawcze służące aktywności i rozwojowi zainteresowań i uzdolnień uczniów, motywowaniu ich do zdobywania wiedzy i prezentacji własnych dokonań oraz skutecznej pracy nad sobą;
merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać wysiłek uczniów wkładany we własny rozwój, wyjaśnić informacyjną i motywującą rolę oceny i samooceny, dostosować sprawdzian umiejętności do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent(ka) jest gotów/gotowa do:
pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: