Projektowanie pomocy dydaktycznych 3D PZ-2F-PD3
TREŚCI PROGRAMOWE
Wprowadzenie do grafiki 3D, podstawowe pojęcia. Programy do tworzenia modeli 3D na potrzeby druku przestrzennego. Rodzaje technologii druku 3D. Projektowanie pomocy dydaktycznej w środowisku do tworzenia modeli 3D. Korzystanie z bibliotek modeli w otwartych zasobach internetowych. Rodzaje i dobór filamentu do wydruku stworzonego modelu. Obsługa i kalibracja drukarki 3D oraz wydruk zaprojektowanej pomocy dydaktycznej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent(ka) zna i rozumie:
w pogłębionym stopniu aspekt techniczny urządzeń komputerowych i sieci teleinformatycznych: budowę i zasady działania urządzeń elektronicznych wykorzystywanych w edukacji;
w pogłębionym stopniu możliwości zastosowania oprogramowania komputerowego: programów biurowych, graficznych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych w różnych obszarach edukacji podczas tworzenia grafiki 3D;
zasady projektowania uniwersalnego środków dydaktycznych (podręczniki i pakiety edukacyjne), zasady konstruowania pomocy dydaktycznych, zasady doboru i wykorzystania zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów w postaci grafiki 3D.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent(ka) potrafi:
stosować terminologię z obszaru informatyki w zakresie opisu urządzeń i oprogramowania w porozumiewaniu się z profesjonalistami i osobami niebędącymi specjalistami z różnych dziedzin;
korzystać z nowoczesnych technologii podczas opracowania koncepcji i materiałów dydaktycznych do edukacji, w tym edukacji zdalnej, komplementarnej i tradycyjnej;
stosować oprogramowanie komputerowe: korzystać z programów graficznych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych do tworzenia obiektów w grafice 3D.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent(ka) jest gotów/gotowa do:
twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów;
kształtowania nawyku systematycznego i samodzielnego uczenia się przez całe życie i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, krytycznej analizy informacji, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiazywaniu problemów teoretycznych i praktycznych, korzystania z wiedzy ekspertów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: