Ocenianie i ewaluacja w szkole PZ-2F-OEI
TREŚCI PROGRAMOWE
Proces oceniania w szkole. Systemy oceniania wewnątrzszkolnego i przedmiotowego. Przygotowanie spójnych zasad oceniania uczniów, z uwzględnieniem ich specjalnych potrzeb edukacyjnych. Egzaminy zewnętrzne. Rodzaje ewaluacji. Ewaluacja wybranych aspektów pracy szkoły.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent(ka) zna i rozumie:
w pogłębionym stopniu zagadnienia związane z procesem oceniania i rolę oceniania w pracy dydaktycznej i wychowawczej; ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny; egzaminy kończące poszczególne etapy edukacyjne, zasady ewaluacji pracy szkoły;
w pogłębionym stopniu normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent(ka) potrafi:
merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać wysiłek uczniów wkładany we własny rozwój, wyjaśnić informacyjną i motywującą rolę oceny i samooceny;
monitorować postępy uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym szkoły.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent(ka) jest gotów/gotowa do:
projektowania działań zmierzających do rozwoju szkoły lub placówki systemu oświaty oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucjach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: