Metodyka nauczania informatyki w szkole podstawowej PZ-2F-MIS
TREŚCI PROGRAMOWE
Podstawa programowej nauczania informatyki w szkole podstawowej (klasy 4-8), kryteria doboru programów nauczania, analiza wybranych programów nauczania. Zasady i metody prowadzenia zajęć informatycznych na poziomie szkoły podstawowej. Opracowywanie niezbędnej dokumentacji w zakresie nauczania informatyki na poziomie szkoły podstawowej: program nauczania, rozkład materiału, przedmiotowy system oceniania, scenariusze zajęć informatycznych. Dostosowanie metod i form kształcenia do uczniów zdolnych i uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w czasie zajęć informatycznych. Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad informatycznych organizowanych na poziomie szkoły podstawowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent(ka) zna i rozumie:
w pogłębionym stopniu podstawę programową nauczania informatyki, cele kształcenia i treści nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych, przedmiot lub rodzaj zajęć w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu nauczania lub prowadzonych zajęć oraz kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć;
w pogłębionym stopniu integrację wewnątrz- i międzyprzedmiotową; zagadnienia związane z programem nauczania informatyki – tworzenie i modyfikację, analizę, ocenę, dobór i zatwierdzanie oraz zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent(ka) potrafi:
identyfikować powiązania treści przedmiotów informatycznych z innymi treściami nauczania;
kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów w obszarze nauk technicznych oraz popularyzacji wiedzy z obszaru informatyki;
rozpoznać typowe dla obszaru informatyki błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent(ka) jest gotów/gotowa do:
autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym w kontekście zmieniających się warunków technologicznych i społecznych, współpracy z nauczycielami i specjalistami oraz osobami ze środowiska lokalnego w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: