Modelowanie informatyczne PZ-2F-MIN
TREŚCI PROGRAMOWE
Modelowania informatyczne i symulacje komputerowe. Rodzaje narzędzi informatycznych do modelingu i symulacji i ich obsługa, Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem modeli informatycznych. Narzędzia MS Excel i AnyLogic. Problematyka wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie rozwiązywania problemów. Budowa chatbota na platformie DialogFlow. Przykłady wykorzystania programów do modelowania rzeczywistości (np. symulacja zmian fizjonomii). Systemy doradcze.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY absolwent(ka) zna i rozumie:
w pogłębionym stopniu związki informatyki z pedagogiką, terminologię związaną z procesem symulacji, modelowania, systemami doradczymi, sztuczną inteligencją.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent(ka) potrafi:
przygotowywać algorytmy, programować chatbota;
stosować oprogramowanie komputerowe: korzystać z programów biurowych i innych programów specjalistycznych do tworzenia modeli i symulacji zjawisk.
W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent(ka) jest gotów/gotowa do:
krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki;
kształtowania nawyku systematycznego uczenia się informatyki i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę i podejmowanie różnorodnych problemów wykorzystujących w rozwiązywaniu nowoczesne technologie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: