Tutoring, mentoring i coaching jako metody wspierania rozwoju PY-5S-TMC
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Tutoring, mentoring i coaching – kluczowe koncepcje i metody pracy. Podobieństwa i różnice pomiędzy różnymi formami wsparcia.
2. Badania na temat tutoringu, mentoringu i coachingu.
3. Tutoring, mentoring i coaching w praktyce – przykłady realizacji programów rozwojowych opartych o różne formy rozwoju.
4. Tutoring, mentoring i coaching w praktyce – przykłady prowadzenia poszczególnych form wspierania rozwoju.
5. Coaching a inne profesjonalne i nieprofesjonalne formy wspierania. Rodzaje coachingu.
6. Kluczowe kompetencje coacha i narzędzia pracy.
7. Praca z klientem (tutee, mentee i coachee).
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma wiedzę o tutoringu, mentoringu i coachingu w psychologii i naukach społecznych.
Zna różnice i podobieństwa pomiędzy tutoringiem, mentoringiem a coachingiem.
Umiejętności
Student/-ka posiada podstawowe umiejętności potrzebne do przeprowadzenia tutoringu, mentoringu i coachingu.
Potrafi dobrać odpowiednią formę wsparcia do potrzeb konkretnych osób i/ lub sytuacji.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań osobistych i zawodowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: