Szkolenia w zarządzaniu zasobami ludzkimi PY-5S-SZZ
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji – podstawowe informacje, terminy, rola HR w strukturze organizacji.
2. Działania mające na celu wspomaganie rozwoju w organizacji.
3. Diagnoza i analiza potrzeb szkoleniowych w organizacji – wybrane formy i narzędzia (ankiety, wywiady, grupy fokusowe, wnioski z ocen okresowych).
4. Planowanie i projektowanie szkoleń.
5. Szkolenia zewnętrzne i wewnętrzne (wady i zalety każdego z rozwiązań, kompetencje trenera zewnętrznego vs kompetencje trenera wewnętrznego, wybór optymalnego rozwiązania).
6. Podstawowe zasady organizowania szkoleń.
7. Ewaluacja działań szkoleniowych.
8. Działania wspierające po szkoleniu.
9. Prezentacje projektów szkoleniowych.
W cyklu 2023Z:
SZCZEGÓŁOWE TREŚCI PROGRAMU |
W cyklu 2023Zn:
SZCZEGÓŁOWE TREŚCI PROGRAMU |
W cyklu 2024Z:
SZCZEGÓŁOWE TREŚCI PROGRAMU |
W cyklu 2024Zn:
SZCZEGÓŁOWE TREŚCI PROGRAMOWE • Podstawowe procesy i zjawiska przebiegające w grupach ludzkich • Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji – podstawowe informacje, terminy, rola HR w strukturze organizacji • Planowanie i projektowanie szkoleń - pełny cykl szkoleniowy (od RASP do działań poszkoleniowych) • Możliwe metody pracy z grupami - dopasowanie metod pracy do specyfiki grupy oraz tematu do potrzeb i możliwości odbiorcy • Rola osób znaczących w kierowaniu grupami • PREZENTACJE projektów szkoleniowych • Działania mające na celu wspomaganie rozwoju w organizacji. • Trudne sytuacje w pracy z grupami • Podsumowanie i powtórzenie treści omówionych w czasie kursu |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka posiada wiedzę na temat wspierania rozwoju człowieka poprzez stosowanie różnorodnych działań szkoleniowych.
Zna zasady projektowania, organizacji i ewaluacji szkoleń.
Umiejętności
Student/-ka potrafi przeprowadzić pogłębioną analizę potrzeb szkoleniowych w oparciu o poznane narzędzia i wyciągnąć adekwatne wnioski.
Potrafi dobrać działania szkoleniowe do potrzeb danej grupy szkoleniowej.
Potrafi zaplanować i przeprowadzić ewaluację działań szkoleniowych oraz dobrać odpowiednie działania wspierające po szkoleniu.
Potrafi współpracować w grupie przy tworzeniu projektów rozwojowych.
Kompetencje społeczne
Student/-ka ma świadomość znaczenia rzetelnego, starannego i profesjonalnego przygotowania działań szkoleniowych dla efektywności uczenia się osób dorosłych.
Literatura
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Clark R. C. (2014). Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów. Wrocław: Moderator. Rozdz. 3. Treści omówione to nie znaczy treści przyswojone (str. 63-79). Rozdz. 10. Zwiększaj korzyści płynące z ćwiczeń (str. 205-228) Łaguna, M. (2004). Szkolenia. Jak je prowadzić, by… Gdańsk: GWP. Rozdz. 3 Metody prowadzenia zajęć (str. 138-187) Jarmuż, S. i Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Wrocław: Moderator. Rozdz. IV. Trener w akcji (str. 83-120). Rozdz. VI. Trudne sytuacje w pracy trenera str. 165-224 Morawiec-Bartosik, A. (2022). Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu. Gliwice: Helion Pocztowski, A. Rakowska, A. Sitko-Lutek, A. (red.) (2021). Zarządzanie zasobami ludzkimi w Polsce ….Warszawa: Wolters Kluwer. Część II, rozdz. 1. Kontrowersje wokół tożsamości zarządzania zasobami ludzkimi Rea, L. (2019). Planowanie i projektowanie szkoleń. Łódź: Wydawnictwo Nieoczywiste. Rozdz. 4 Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego (str. 72-87) LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Pozostałe [tj. niewymienione powyżej] rozdziały z lektur: I. Clark R. C. (2014). Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów. Wrocław: Moderator II. Jarmuż, S. i Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Praktyka prowadzenia szkoleń. Wrocław: Moderator III. Łaguna, M. (2008). Szkolenie. Jak je prowadzić, by … Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne IV. Morawiec-Bartosik, A. (2022). Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu. Gliwice: Helion |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
STOSOWANE METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 75 godzin (3 punkty ECTS x 25 godzin) |
W cyklu 2023Zn:
STOSOWANE METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 75 godzin (3 punkty ECTS x 25 godzin) |
W cyklu 2024Z:
STOSOWANE METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 75 godzin (3 punkty ECTS x 25 godzin) |
W cyklu 2024Zn:
STOSOWANE METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: PY-5S-SZZ: liczba punktów ECTS - 3 Godziny kontaktowe: 24 h Czytanie zadanej lektury: 18 h Przygotowanie scenariusza szkolenia w grupie: 15 h Przygotowanie do kolokwium: 18 h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 75 h [3 punkty ECTS x 25 godzin] |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: