Rozwijanie osobistych kompetencji w prowadzeniu szkoleń PY-5S-ROK
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Szkolenie, warsztat, trening - podobieństwa i różnice.
2. Specyfika uczenia się osób dorosłych i specyfika uczenia się w grupie.
3. Cechy szkoleń prowadzonych metodami aktywnymi.
4. Metody aktywizujące prowadzenia warsztatów.
5. Reguły tworzenia scenariusza i formułowania celów szkoleniowych.
6. Kompetencje trenerskie i certyfikacja trenerska.
7. Analiza warsztatów prowadzonych przez studentów i studentki.
8. Etyka pracy trenera.
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna rodzaje szkoleń, etapy cyklu szkoleniowego, reguły tworzenia scenariusza szkolenia, aktywizujące metody prowadzenia szkoleń i warsztatów.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaprojektować scenariusz szkolenia, w którym uwzględnia: dobór celów szkoleniowych do potrzeb grupy, dobór metod szkoleniowych do potrzeb grupy i celów szkolenia.
Potrafi przeprowadzić krótkie warsztaty lub szkolenie.
Potrafi współpracować w zespole trenerskim.
Kompetencje społeczne
Student/-ka potrafi krytycznie podejść do siebie w roli trenera, ma świadomość swoich mocnych i słabych stron.
Uwagi
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: Zajęcia będą prowadzone za pomocą metod podawczych i aktywizujących (prezentacja multimedialna, mini-wykład, prace indywidualne, prace w małych grupach). Nakład pracy studenta/studentki: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: