Rozwój kompetencji negocjacyjnych i mediacyjnych PY-5S-RKN
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Konflikt w procesie mediacji i negocjacji:
- istota konfliktu,
- diagnoza konfliktu,
- rodzaje konfliktów,
- przyczyny (źródła) konfliktów (osobowe, organizacyjne, społeczne).
2. Modele zarządzania konfliktem:
- style rozwiązywania konfliktów (autodiagnoza),
- zastosowanie stylów rozwiązywania konfliktów,
- model prewencyjno-eskalacyjny zarządzania konfliktem Van de Vlierta.
3. Negocjacje:
- modele i style negocjacji,
- negocjacje transakcyjne i rozjemcze,
- negocjacje dystrybucyjne i kooperacyjne (reguły harwardzkie),
- techniki negocjacyjne (konstruktywne i destruktywne),
- przygotowanie do negocjacji,
- BATNA, ZOPA, dolna i górna linia,
- przebieg negocjacji (czas, miejsce, fazy).
4. Rozwój kompetencji negocjacyjnych – warsztat umiejętności negocjacyjnych:
- mój naturalny sposób negocjowania,
- czas w negocjacjach,
- zaufanie w negocjacjach,
- wykorzystanie BATNY, ZOPY, dolnej i górnej linii w negocjacjach,
- rozwój indywidualnych umiejętności interpersonalnych w zakresie negocjacji (asertywność, komunikowanie potrzeb, pytanie o potrzeby).
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma pogłębioną wiedzę o konflikcie, jego rodzajach oraz sposobach jego rozwiązywania.
Umiejętności
Student/-ka ma umiejętności potrzebne do przeprowadzenia procesu negocjacji.
Zna swój styl negocjacyjny i potrafi go dostosować do sytuacji i osób, z którymi negocjuje.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań osobistych i zawodowych oraz bierze odpowiedzialność za współpracę z innymi osobami.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: