Przygotowanie wniosków projektowych na rzecz społeczności PY-5S-PWS
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie).
2. Zasady przygotowania ofert konkursowych.
3. Badanie potrzeb grup docelowych.
4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego/ grantu naukowego.
5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych.
6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów.
7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego/ grantu naukowego.
8. Przygotowanie budżetów.
9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna zasady dotyczące standardów przygotowania wniosków o udzielenie dofinansowania na różne działania merytoryczne tak naukowe, jak i społeczne.
Zna ogólne zasady dotyczące finansowania projektów społecznych i naukowych.
Student zna zasady, w tym standardy APA, dotyczące pisania opracowań naukowych i przygotowania prezentacji badań naukowych; bierze pod uwagę aspekty etyczne i zagadnienia z zakresu własności intelektualnej.
Zna definicje pracy metodą projektu i podstawowych elementów tej metody.
Umiejętności
Student/-ka potrafi wyszukać i właściwie wykorzystać istniejącą wiedzę z różnych źródeł, aby opracować merytoryczne podstawy wniosku o dofinansowanie.
Potrafi dostosować uzasadnienie merytoryczne do specyfiki wniosku i wymagań grantodawcy.
Potrafi właściwie zacytować rozdział książki, artykuł z czasopisma naukowego, źródło internetowe, pracę napisaną przez kilku autorów, przestawić statystyki z zachowaniem właściwych standardów APA (spolszczonych i amerykańskich).
Potrafi przygotować raport z badań w postaci posterów lub prezentacji multimedialnej w oparciu o standardy APA i zasady poprawnej komunikacji.
Umie przygotować projekt społeczny i uzasadnić potrzebę jego realizacji.
Potrafi zdiagnozować potrzeby grupy docelowej.
Potrafi dostosować budżet do zakładanych rezultatów, liczby odbiorców i czasu realizacji zadania publicznego.
Potrafi dostosować zakres odziaływań do wymagań danego ogłoszenia konkursowego, dostosować oddziaływania do celów realizowanego zadania publicznego/ projektu.
Potrafi współpracować w zespole, odnajduje w nim swoje miejsce i bierze na siebie współodpowiedzialność za cel zespołu; potrafi dzielić pracę w zespole, aby uzyskać jak najlepsze efekty.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest przekonany o ważności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.
Jest wrażliwy/-a na rzeczywiste potrzeby grup, na rzecz których chce działać.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: