Prowadzenie szkoleń PY-5S-PRS1
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Szkolenie, warsztat, trening - podobieństwa i różnice. Rodzaje szkoleń.
2. Szkolenia oparte na dowodach.
3. Specyfika uczenia się osób dorosłych i specyfika uczenia się w grupie.
4. Cechy szkoleń prowadzonych metodami aktywnymi.
5. Metody aktywizujące prowadzenia warsztatów.
6. Reguły tworzenia scenariusza i formułowania celów szkoleniowych.
7. Sytuacje trudne w pracy trenera.
8. Główne kompetencje trenerskie i certyfikacja trenerska.
9. Role trenera.
10. Analiza warsztatów prowadzonych przez studentów i studentki.
11. Etyka pracy trenera.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna rodzaje szkoleń, etapy cyklu szkoleniowego, reguły tworzenia scenariusza szkolenia, aktywizujące metody prowadzenia szkoleń i warsztatów.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaprojektować scenariusz szkolenia, w którym uwzględnia: dobór celów szkoleniowych do potrzeb grupy, dobór metod szkoleniowych do potrzeb grupy i celów szkolenia.
Potrafi przeprowadzić krótkie warsztaty lub szkolenie.
Potrafi współpracować w zespole trenerskim.
Kompetencje społeczne
Student/-ka potrafi krytycznie podejść do siebie w roli trenera, ma świadomość swoich mocnych i słabych stron.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: