Prowadzenie szkoleń PY-5S-PRS
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Szkolenie, warsztat, trening - podobieństwa i różnice.
2. Specyfika uczenia się osób dorosłych i specyfika uczenia się w grupie.
3. Cechy szkoleń prowadzonych metodami aktywnymi.
4. Metody aktywizujące prowadzenia warsztatów.
5. Reguły tworzenia scenariusza i formułowania celów szkoleniowych.
6. Sytuacje trudne w pracy trenera.
7. Kompetencje trenerskie i certyfikacja trenerska.
8. Analiza warsztatów prowadzonych przez studentów i studentki.
9. Etyka pracy trenera.
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2023Zn:
1. Szkolenia i ich formy oraz rodzaje. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna rodzaje szkoleń, etapy cyklu szkoleniowego, reguły tworzenia scenariusza szkolenia, aktywizujące metody prowadzenia szkoleń i warsztatów.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaprojektować scenariusz szkolenia, w którym uwzględnia: dobór celów szkoleniowych do potrzeb grupy, dobór metod szkoleniowych do potrzeb grupy i celów szkolenia.
Potrafi przeprowadzić krótkie warsztaty lub szkolenie.
Potrafi współpracować w zespole trenerskim.
Kompetencje społeczne
Student/-ka potrafi krytycznie podejść do siebie w roli trenera, ma świadomość swoich mocnych i słabych stron.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023Z:
• Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Praktyka prowadzenia szkoleń. Wrocław: Moderator |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: Zajęcia będą prowadzone za pomocą metod podawczych i aktywizujących (prezentacja multimedialna, mini-wykład, prace indywidualne, prace w małych grupach). Nakład pracy studenta/studentki: ECTS: 4 |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: Zajęcia będą prowadzone za pomocą metod podawczych i aktywizujących (prezentacja multimedialna, mini-wykład, prace indywidualne, prace w małych grupach). Nakład pracy studenta/studentki: |
W cyklu 2023Zn:
Metody kształcenia: Zajęcia będą prowadzone za pomocą metod podawczych i aktywizujących (prezentacja multimedialna, mini-wykład, prace indywidualne, prace w małych grupach). Nakład pracy studenta/studentki: Godziny kontaktowe 30 h Przygotowanie scenariusza szkolenia 20 h KRYTERIA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: • ZAPROJEKTOWANIE MODUŁU SZKOLENIOWEGO, a następnie przeprowadzenie z grupą ćwiczeniową fragmentu szkolenia z modułu (1 lub 2 wybrane ćwiczenia): |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: