Psycholog w poradni rodzinnej PY-5S-PPR
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Myślenie systemowe - podstawowe założenia teoretyczne.
2. Pomoc rodzinie w ujęciu historycznym.
3. O sile napędzającej rodzinę: Otto Kernberg vs Carl Whitaker.
4. Jak pracować w poradni rodzinnej?
5. Terapia pary.
W cyklu 2023Z:
Przebieg zajęć. |
W cyklu 2023Zn:
Przebieg zajęć. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma rozszerzoną i poszerzoną wiedzę o procesach zachodzących w rodzinie.
Umiejętności
Student/-ka potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu systemowej terapii rodziny.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań zawodowych i społecznych.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Goldenberg H, Goldenberg I (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
de Barbaro B (1999) Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny, Kraków: Collegium Medicum UJ
Górniak L, Józefik B(2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Od metafory cybernetycznej do dialogu i narracji, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Stierlin H., Rücker-Embden I., Wetzel N., Wirshing M. (1999) Pierwszy wywiad z rodziną, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2023Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Stosowane metody kształcenia: studium przypadku, praca z tekstem, dyskusja |
W cyklu 2023Zn:
Stosowane metody kształcenia: opisy przypadków, praca z tekstem, dyskusja, prezentacje multimedialne, materiały filmowe Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: - aktywność podczas zajęć, ocena wypowiedzi ustnych podczas zajęć, |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: