Psychologiczne aspekty agresji jako problemu społecznego PY-5S-PAA
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Podejścia teoretyczne i paradygmaty badań nad agresją interpersonalną.
2. Agresja jako własność zachowania i własność osoby.
3. Uwarunkowania różnic międzypłciowych w agresji.
4. Agresja interpersonalna w ujęciu rozwojowym.
5. Narzędzia i metody pomiaru agresji w badaniach korelacyjnych i eksperymentalnych.
6. Zachowania eksternalizacyjne uczniów w środowisku szkolnym: agresja i przemoc, bullying i cyberbullying.
7. Psychospołeczne uwarunkowania zagrożenia wiktymizacją w klasie szkolnej.
8. Agresja i przemoc w środowisku rodzinnym.
9. Agresja w życiu społecznym: badania nad uprzedzeniami, dyskryminacją i mową nienawiści.
10. Przeciwdziałanie agresji na poziomie interpersonalnym, międzygrupowym i makrospołecznym.
W cyklu 2023L:
Treści programowe: Podstawowe definicje i paradygmaty badań nad agresją interpersonalną |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma pogłębioną wiedzę na temat teorii agresji i metod jej badania w naukach społecznych.
Ma uporządkowaną wiedzę o patologiach i dysfunkcjach związanych z zachowaniem człowieka.
Umiejętności
Student/-ka posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i interpretowania zjawiska agresji w życiu społecznym.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych.
Uwagi
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: wykład, prezentacja multimedialna, analiza przypadków, dyskusja Nakład pracy: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: