Kampanie społeczne PY-5S-KAS
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a inne przekazy społeczne.
2. Kampania społeczna a kampania komercyjna – podobieństwa i różnice.
3. Rodzaje kampanii społecznych. Kampanie offline i online.
4. Cele i zadania kampanii społecznych.
5. Środki przekazu kampanii a jej cele.
6. Środki przekazu kampanii a jej grupy docelowe.
7. Rola mediów mainstreamowych i social media oraz ich twórców w osiąganiu celów kampanii społecznych.
8. Case study kampanii społecznych w Polsce i za granicą.
9. Kampanie społeczne wokół tematów drażliwych społecznie i niepopularnych.
10. Planowanie kampanii społecznych.
W cyklu 2023Zn:
2023-10-15 - wykład: co to jest myślenie projektowe (design thinking)? zawarcie grup projektowych 2023-10-29 - wybór grupy docelowej, której będzie dotyczyć kampania, empatyzacja - stworzenie persony adresata kampanii praca domowa: przygotowanie 2 min prezentacji o grupie docelowej i jej problemach 2023-11-19 - prezentacje zespołów, faza definicji problemu - wybór problemu, na którym zespoły skupią się w planowaniu kampanii i dokładne go zrozumienie praca domowa: przygotowanie 2 min prezentacji o zdefiniowanym przez zespół problemie grupy docelowej 2023-12-03 - prezentacje zespołów, faza ideacji - generowanie pomysłów na kampanie adresującą problem mniejszości praca domowa: przygotowanie 2 min prezentacji o pomysłach na kampanię 2023-12-10 - Prototypowanie kampanii - tworzenie wstępnego modelu kampanii i produktów, które zostaną w niej użyte Praca domowa: przygotowanie raportu z opisem kampanii i rezultatów każdego etapu jej projektowania |
W cyklu 2024Z:
Podczas zajęć poruszane są następujące zagadnienia: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna definicje kampanii społecznej i jej zadania; wie, jakie są różnice pomiędzy kampanią społeczną i komercyjną oraz innymi formami społecznego przekazu.
Zna i rozumie rolę kampanii społecznej jako środka oddziaływania.
Rozumie od czego zależy wykorzystanie różnych środków przekazu w kampaniach społecznych.
Zna zasady tworzenia kampanii społecznych offline i online.
Rozumie rolę mediów mainstreamowych i społecznych oraz dziennikarzy, w tym dziennikarzy mediów obywatelskich, w promowaniu przekazu kampanii społecznych.
Umiejętności
Student/-ka umie ocenić kampanię społeczną z punktu widzenia stawianych jej celów.
Potrafi zaplanować kampanię społeczną dla konkretnej grupy docelowej.
Potrafi planować przekaz kampanii społecznych z udziałem mediów z uwzględnieniem grup docelowych kampanii.
Umie wykorzystać media do planowania przekazu kampanii społecznych.
Potrafi współpracować w zespole przy planowaniu kampanii społecznej.
Kompetencje społeczne
Student/-ka dostrzega społeczną i psychologiczną rolę dobrze przemyślanej kampanii społecznej.
Krytycznie ocenia kampanie społeczne online i offline.
Literatura
W cyklu 2023Zn:
Twelvetrees, A. (2014). Pracując ze społecznością. Instytut Spraw Publicznych. |
W cyklu 2024Z:
Doliński, D. (2010). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. |
Uwagi
W cyklu 2023Zn:
Stosowane metody kształcenia: Materiały: Nakład pracy Studenta/ki: 75 godzin |
W cyklu 2024Z:
Stosowane metody kształcenia: Nakład pracy osoby studiującej (szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności), |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: