Interwencja kryzysowa w szkole i w rodzinie PY-5S-IKS
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Przebieg i diagnoza reakcji kryzysowej.
2. Mechanizmy i strategie radzenia sobie z kryzysem.
3. Kryzys emocjonalny jako szansa rozwoju.
4. Interwencja kryzysowa – znaczenie terminu, cele i zadania.
5. Podstawowe zasady prowadzenia interwencji kryzysowej.
6. Strategie i techniki oddziaływania w interwencji kryzysowej.
7. Sześcioetapowy model interwencji kryzysowej (James Gilliland) - cele, ocena natężenia kryzysu, ocena sposobu funkcjonowania klienta w kryzysie.
8. Omówienie strategii interwencji kryzysowych na przykładzie wybranych sytuacji kryzysowych, tj. kryzys suicydalny, przemoc, sytuacje okołorozwodowe, żałoba po stracie.
9. Interdyscyplinarne podejście do pomocy osobom w kryzysie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka potrafi objaśniać wybrane teorie kryzysu i interwencji kryzysowej.
Potrafi opisać różne problemy zagrażające zdrowiu i życiu dzieci i młodzieży szkolnej.
Potrafi scharakteryzować cele, zasady i etapy interwencji kryzysowej.
Umiejętności
Student/-ka potrafi opracować plan działań interwencyjnych.
Potrafi udzielić pomocy osobom będącym w kryzysie sytuacyjnym.
Kompetencje społeczne
Student/-ka kieruje się kodeksem etycznym psychologa w trakcie formułowania planów interwencyjnych.
Posiada świadomość specyfiki kontaktu z drugim człowiekiem w sytuacji pomagania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: