Edukacja w społeczeństwie wielokulturowym PY-5S-EWS
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Uczeń cudzoziemski w polskiej szkole – psychologiczne mechanizmy funkcjonowania.
2. Uczeń cudzoziemski w polskiej szkole – „My” i „Oni” – postawy wobec odmienności kulturowej.
3. Integracja treści wielokulturowych a system oceniania.
4. Wymiary kultury i ich charakterystyka – jaka wiedza z tego wynika?
5. Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie.
6. Rola asystenta międzykulturowego – kompetencje i zadania.
7. Rola szkoły i instytucji współpracujących we wspieraniu ucznia cudzoziemskiego.
8. Edukacja w społeczeństwie wielokulturowym wyzwaniem na przyszłość.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma wiedzę odnośnie psychologicznych mechanizmów funkcjonowania ucznia cudzoziemskiego w środowisku edukacyjnym
Posiada wiedzę z obszaru psychologii międzykulturowej i potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami opisującymi wymiary kulturowe w kontekście kształcenia
Ma wiedzę odnośnie problematyki związanej z procesem kształcenia i oceniania uczniów cudzoziemskich
Potrafi wymienić oddziaływania pomocne w udzielaniu wsparcia uczniom cudzoziemskim
Umiejętności
Student/-ka posiada kompetencje psychologiczne do planowania i prowadzenia oddziaływań w kontekście edukacyjnym
Kompetencje społeczne
Student/-ka docenia znaczenie aktualnego stanu wiedzy naukowej do planowania i prowadzenia oddziaływań w kontekście edukacyjnym
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: