Ewaluacja inicjatyw społecznych PY-5S-EIS
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Definicje ewaluacji.
2. Cele i funkcje ewaluacji.
3. Rodzaje ewaluacji.
4. Kryteria ewaluacyjne.
5. Efekty dodatkowości, przesiąkania, wyciekania, substytucji, dochodowy.
6. Typy wywiadów (CAPI, CATI, FGI, IDI).
7. Analiza SWOT.
8. Zalecenia etyczne dla ewaluatora.
9. Etapy planowania ewaluacji.
10. Operacjonalizacja i konceptualizacja.
11. Technika analizy porównawczej (benchmarking).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna definicje ewaluacji oraz różnice pomiędzy oceną, audytem, monitoringiem a ewaluacją.
Zna cele, funkcje, rodzaje i kryteria ewaluacji.
Zna techniki badawcze stosowane w ewaluacji.
Zna zalecenia etyczne dla ewaluatora.
Zna prawidłową strukturę raportu z ewaluacji.
Zna techniki doboru grupy badawczej.
Umiejętności
Student/-ka potrafi zaplanować proces ewaluacji projektu społecznego.
Potrafi wybrać odpowiednie techniki badawcze w ewaluacji.
Potrafi trafnie dobrać grupę badawczą.
Potrafi postawić pytania badawcze zgodnie z wybranymi kryteriami ewaluacyjnymi.
Kompetencje społeczne
Student/-ka wykorzystuje w pracy zasady etyczne dla ewaluatorów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: