Coaching PY-5S-COA1
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Organizacja zajęć i wprowadzenie - definicje coachingu, coaching a inne metody wspierania rozwoju, coaching w organizacji, założenia pracy coachingowej.
2. Rozpoczęcie pracy coachingowej – kontrakt i umowa.
3. Skąd biorą się pytania w coachingu?
4. Pytania w coachingu. Aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, parafrazy jako zbiory pytań w coachingu.
5. Podejście do klienta podczas pracy coachingowej.
6. Wprowadzenie i ćwiczenie modelu GROW w coachingu.
7. Prezentacja i ćwiczenie coachingu kompetencji, umiejętności.
8. Prezentacja i ćwiczenie coachingu zmiany zachowania, nawyków.
9. Wartości w coachingu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka potrafi opisać procesy zachodzące w człowieku podczas zmiany zachowania, nawyków.
Potrafi scharakteryzować teorie psychologii motywacji i celów w kontekście coachingu.
Umiejętności
Student/-ka potrafi scharakteryzować różne etapy w pracy coachingowej oraz rozpoznawać pytania, odzwierciedlanie, aktywne słuchanie w poszczególnych etapach.
Potrafi prowadzić rozmowę coachingową w oparciu o „agendę” klienta.
Potrafi prowadzić rozmowę coachingową na podstawowym poziomie (coaching kompetencji).
Kompetencje społeczne
Student/-ka przejawia kreatywność podczas pracy coachingowej; ma świadomość własnych i cudzych zachowań asertywnych oraz dba o jasną komunikację interpersonalną.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: