Badania jakościowe w praktyce PY-5S-BJA
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Omówienie zagadnień związanych z Marketingiem Zaangażowanym Społecznie, Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu i Społeczną Odpowiedzialnością Nauki/Uczelni.
2. Teoretyczne aspekty realizacji wywiadów indywidualnych i grupowych. Wybór metody/ podejścia badawczego.
3. Projektowanie badania jakościowego adresującego konkretne problemy społeczności lokalnej i wpisującego się w ideę SOU – uniwersytetu odpowiedzialnego społecznie:
- definicja problemu badań,
- planowanie schematu badania,
- dobór osób badanych,
- struktura wywiadu i projektowanie scenariusza,
- wykorzystanie technik projekcyjnych i wspomagających,
- prowadzenie wywiadu,
- analiza i interpretacja danych jakościowych,
- opracowanie raportu z badań.
4. Prezentacja wyników badania.
W cyklu 2024L:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Omówienie zagadnień związanych z Marketingiem Zaangażowanym Społecznie, Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu i Społeczną Odpowiedzialnością Nauki/Uczelni (SOU) 2. Teoretyczne aspekty realizacji wywiadów indywidualnych i grupowych. Wybór metody/podejścia badawczego. 3. Projektowanie badania jakościowego adresującego konkretne problemy społeczności lokalnej i wpisującego się w ideę SOU. - definicja problemu badań, 4. Prezentacja wyników badania na uczelni bądź w siedzibie jednostki zlecającej badanie. |
W cyklu 2024Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Omówienie zagadnień związanych z Marketingiem Zaangażowanym Społecznie, Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu i Społeczną Odpowiedzialnością Nauki/Uczelni (SOU) 2. Teoretyczne aspekty realizacji wywiadów indywidualnych i grupowych. Wybór metody/podejścia badawczego. 3. Projektowanie badania jakościowego adresującego konkretne problemy społeczności lokalnej i wpisującego się w ideę SOU. - definicja problemu badań, 4. Prezentacja wyników badania na uczelni bądź w siedzibie jednostki zlecającej badanie. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka posiada wiedzę na temat prowadzenia badań z zastosowaniem metod jakościowych.
Umiejętności
Student/-ka posiada umiejętność samodzielnego i zespołowego planowania i prowadzenia badań z zastosowaniem metod jakościowych.
Posiada umiejętność przedstawiania wyników w formie pisemnego raportu i ich prezentacji.
Kompetencje społeczne
Student/-ka ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu psychologii i budowania warsztatu pracy.
Literatura
W cyklu 2024L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
W cyklu 2024Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
Uwagi
W cyklu 2024L:
Godziny kontaktowe: 15 godzin |
W cyklu 2024Ln:
Godziny kontaktowe: 15 godzin |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: