Specyfika zaburzeń w wybranych okresach rozwojowych PY-5F-SZO1
TREŚCI PROGRAMOWE
Wykład:
1. Metody badania dziecka.
2. Wczesne dzieciństwo: zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie.
3. Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym (np. mutyzm wybiórczy).
4. Upośledzenie umysłowe. Autyzm.
5. Zaburzenia zachowania. ADHD. Tiki.
6. Zaburzenia jedzenia. Inne zaburzenia występujące w wieku młodzieńczym.
7. Psychologia starzenia się. Kontakt i badanie osoby starszej.
8. Przebieg zaburzeń psychicznych u osób starszych.
9. Otępienie.
Ćwiczenia:
1. Ćwiczenie umiejętności diagnozy poszczególnych rodzajów zaburzeń ze zwróceniem szczególnej uwagi na różnicowanie zaburzeń psychicznych u osób w specyficznych grupach wiekowych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna podstawowe zaburzenia psychiczne u dzieci, młodzieży i osób starszych, zna systemy klasyfikacyjne chorób psychicznych.
Umie wymienić objawy zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzieży i osób starszych.
Zna etiologię i patogenezę zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzieży i osób starszych.
Różnicuje zaburzenia psychiczne u dzieci, młodzieży i osób starszych.
Zna podstawowe metody leczenia u dzieci, młodzieży i osób starszych.
Ma podstawowe informacje dotyczące systemu leczenia dzieci, młodzieży i osób starszych z problemami psychicznymi w Polsce.
Umiejętności
Student/-ka umie sporządzić diagnozę psychospołecznych przyczyn zaburzeń u dzieci, młodzieży i osób starszych.
Umie zaprezentować podstawowe umiejętności rozmowy z pacjentem.
Potrafi przeprowadzić podstawowe badanie psychiatryczne, rozważyć różne możliwości diagnostyczne.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest wrażliwy/-a na potrzeby osób chorujących psychicznie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: