Psychologia międzykulturowa PY-5F-PMI
TREŚCI PROGRAMOWE
Blok I
1. Świadomość międzykulturowa i akulturacja.
2. Model rozwoju wrażliwości międzykulturowej Bennetta.
3. Kultura oraz czynniki, które na nią wpływają.
Blok II
1. Struktura „ja” w różnych kulturach.
2. Kolektywizm i indywidualizm vs zależność od pola.
Blok III
1. Modele teoretyczne opisujące różnice kulturowe: Hofstede, Schwartza, Hampden-Turnera i Trompenaarsa.
W cyklu 2022Z:
Szczegółowe treści programowe: |
W cyklu 2022Zn:
Szczegółowe treści programowe: |
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka potrafi definiować kulturę oraz objaśniać czynniki, które na nią wpływają.
Rozumie, czym jest proces akulturacji.
Potrafi scharakteryzować modele i wymiary wyjaśniające różnice międzykulturowe.
Umiejętności
Student/-ka posiada umiejętność interpretowania różnic kulturowych i ich podłoża.
Kompetencje społeczne
Student/-ka rozumie mechanizmy współpracy osób wywodzących się z odmiennych kultur.
Literatura
W cyklu 2022Z:
lektura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Zn:
lektura obowiązkowa: |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
stosowane metody kształcenia: godziny kontaktowe - 15h |
W cyklu 2022Zn:
stosowane metody kształcenia: godziny kontaktowe - 15h |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: NAKŁAD PRACY STUDENTA Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: