Analiza tekstu naukowego PY-5F-ATN
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Krytyczna lektura i analiza wybranych tekstów naukowych z zakresu psychologii.
2. Problemy związane z prowadzeniem badań empirycznych z dziedziny psychologii.
3. Rola teorii w projektowaniu i interpretowaniu wyników badań.
4. Jak krytycznie analizować tekst naukowy.
5. Różne podejścia do prowadzenia badań - na podstawie prezentacji wybranych artykułów naukowych.
W cyklu 2020L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2020Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie: jak czytać artykuły naukowe z zakresu psychologii? |
W cyklu 2021Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami oceny tekstów naukowych pod kątem ich wartości naukowej, sposobu przygotowania, poprawności formalnej. 1. Źródła naukowe - skąd czerpać teksty? |
W cyklu 2022L:
TREŚCI PROGRAMOWE: Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami oceny tekstów naukowych pod kątem ich wartości naukowej, sposobu przygotowania, poprawności formalnej. 1. Źródła naukowe - skąd czerpać teksty? |
W cyklu 2022Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami oceny tekstów naukowych pod kątem ich wartości naukowej, sposobu przygotowania, poprawności formalnej. W ramach treści programowych omawiane są: |
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE: Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami oceny tekstów naukowych pod kątem ich wartości naukowej, sposobu przygotowania, poprawności formalnej. 1. Źródła naukowe - skąd czerpać teksty? |
W cyklu 2023Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami oceny tekstów naukowych pod kątem ich wartości naukowej, sposobu przygotowania, poprawności formalnej. W ramach treści programowych omawiane są: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma wiedzę niezbędną do krytycznej analizy tekstu empirycznego.
Umiejętności
Student/-ka ma umiejętności w zakresie dokonywania analizy oraz syntezy różnych poglądów, doboru metod, sposobów opracowania i prezentacji wyników badań.
Posiada umiejętność merytorycznej argumentacji w oparciu o wyniki badań opisywanych w tekstach naukowych.
Zna na poziomie rozszerzonym anglojęzyczną terminologię specjalistyczną z zakresu psychologii.
Kompetencje społeczne
Student/-ka analizuje krytycznie poziom swojej wiedzy i potrafi wyrażać konstruktywną krytykę.
Kryteria oceniania
-przedstawienie dwóch prezentacji wybranych artykułów nauwkowych (artykuł empiryczny oraz artykuł przeglądowy) wg wskazanych kryteriów
-pisemne prace domowe odnoszące się do omawianych na zajeciach zasad QALMRI
-średnia ocen z prezentacji i wypełnienie prac domowych składa się na ocenę końcową
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Lektura obowiązkowa:
Otterbring, T., & Rolschau, K. (2021). Beauty is in the eye of the beer holder but rarely because of the beer. Personality and Individual Differences, 179, 110921.
Subramanyam, R. V. (2013). Art of reading a journal article: Methodically and effectively. Journal of oral and maxillofacial pathology: JOMFP, 17(1), 65.
Lektura uzupełniająca:
Sarnecka, B. W. (2019). The Writing Workshop: Write More, Write Better, Be Happier in Academia.
W cyklu 2020L:
Lektura obowiązkowa: |
W cyklu 2020Ln:
Bedyńska, S. i Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: AKADEMICA i Wydawnictwo SWPS. Dodatkowa szczegółowa literatura zostanie podana na zajęcziach. |
W cyklu 2021Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Brosowsky N.P., & Parshina, O. (2017), Using the QALMRI Method to Scaffold Reading of Primary Sources in LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Sarnecka, B. W. (2019). The Writing Workshop: Write More, Write Better, Be Happier in Academia. |
W cyklu 2022L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Brosowsky N.P., & Parshina, O. (2017), Using the QALMRI Method to Scaffold Reading of Primary Sources in LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Sarnecka, B. W. (2019). The Writing Workshop: Write More, Write Better, Be Happier in Academia. |
W cyklu 2022Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Brosowsky N.P., & Parshina, O. (2017), Using the QALMRI Method to Scaffold Reading of Primary Sources in LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Sarnecka, B. W. (2019). The Writing Workshop: Write More, Write Better, Be Happier in Academia. |
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Brosowsky N.P., & Parshina, O. (2017), Using the QALMRI Method to Scaffold Reading of Primary Sources in LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Sarnecka, B. W. (2019). The Writing Workshop: Write More, Write Better, Be Happier in Academia. |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Brosowsky N.P., & Parshina, O. (2017), Using the QALMRI Method to Scaffold Reading of Primary Sources in LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Sarnecka, B. W. (2019). The Writing Workshop: Write More, Write Better, Be Happier in Academia. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
gr.ćwiczeniowa II ZM/PY 2 nakład pracy studentów: |
W cyklu 2020Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: Wykład, prezentacja, analiza tekstu, analiza materiałów przesłanych pocztą elektroniczną takich jak artykuły naukowe, prezentacje multimedialne oraz wykłady online. NAKŁAD PRACY STUDENTA: LICZBA ECTS: 2 |
W cyklu 2021Ln:
LINK DO ZAJĘĆ W MS TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aTqXByjjOmmUY5e6b_lGe6XVWnW2eHPDZhoGj53HwCp01%40thread.tacv2/conversations?groupId=fc190a1e-3dd5-43e5-a8b9-5517befe2c7d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 15 godzin Ogółem - 45 godzin |
W cyklu 2022L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 godzin Ogółem - 60 godzin |
W cyklu 2022Ln:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 15 godzin |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 godzin Ogółem - 60 godzin |
W cyklu 2023Ln:
Metody kształcenia: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 15 godzin |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: