Wspieranie nabywania umiejętności matematycznych u dzieci z trudnościami w uczeniu się PW-5S-WMT1
TREŚCI PROGRAMOWE
Rozwój umiejętności matematycznych u dzieci: uwarunkowanie i prawidłowości. Dojrzałość do nauki matematyki. Wspieranie, wspomaganie a zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Rodzaje i przykłady ćwiczeń kształtujących umiejętności matematyczne dzieci –warsztat pracy nauczyciela. Współpraca osób dorosłych (rodziców, specjalistów, nauczycieli) w procesie wspierania rozwoju dziecka lub ucznia z trudnościami w rozwijaniu umiejętności matematycznych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie zróżnicowanie modeli ujmowania procesu wspierania rozwoju dziecka lub ucznia z trudnościami w uczeniu się wynikających z niedostatków opanowania umiejętności matematycznych; zadania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie wspierania rozwoju umiejętności matematycznych dziecka lub ucznia; zasady wykorzystywania zabawy do stymulowania rozwoju rozumowania matematycznego dziecka.
Umiejętności
Student/-ka potrafi planować, realizować i oceniać efekty spersonalizowanych strategii i programów kształcenia i wychowania z nastawieniem na integralny rozwój dziecka lub ucznia z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z niedostatków opanowania umiejętności matematycznych.
Kompetencje społeczne
Student/-ka są gotowi do efektywnej współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami i rodzicami dzieci lub uczniów z trudnościami w nabywaniu umiejętności matematycznych i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej na rzecz dzieci lub uczniów z trudnościami w uczeniu się i zapewnienia jakości pracy przedszkola lub szkoły.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: