Rozpoznawanie symptomów zaburzeń rozwojowych u dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym z elementami psychologii klinicznej PW-5S-RSN1
TREŚCI PROGRAMOWE
Znajomość prawidłowości rozwojowych u dzieci do lat 3. Charakterystyczne symptomy zaburzeń występujących u dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym (rozwój nieharmonijny, zaburzenia ze spektrum autyzmu). Indywidualizacja pracy z dzieckiem, którego rozwój jest zaburzony. Współpraca z rodzicami i specjalistami.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna rodzaje specjalnych potrzeb rozwojowych dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym wynikających z niepełnosprawności lub innych przyczyn biopsychospołecznych, a przejawiających się w obszarze rozwoju fizyczno-ruchowego, poznawczego i emocjonalno-społecznego.
Zna założenia, zasady i klasyfikacje, w tym: ICF, ICD, DSM oraz narzędzia oceny funkcjonalnej dzieci w wieku do lat 3.
Zna teorie, klasyfikacje, przyczyny i przejawy trudności w rozwoju u dzieci do lat 3.
Umiejętności
Student/-ka potrafi rozpoznać specjalne potrzeby rozwojowe dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym oraz określić optymalne sposoby organizowania procesu wspomagania jego rozwoju.
Potrafi współpracować z rodziną i otoczeniem społecznym dziecka do lat 3 w procesie planowania opieki, wychowania i edukacji ze szczególnym uwzględnieniem dzieci, których rozwój przebiega niepomyślnie.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do przyjęcia współodpowiedzialności za sposób planowania i realizacji oraz rezultaty procesu opieki, wychowania i wspierania rozwoju dzieci do lat 3, których rozwój przebiega niepomyślnie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: