Rozwój dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym PW-5S-RDN1
TREŚCI PROGRAMOWE
Charakterystyka prawidłowego rozwoju dziecka w pierwszych trzech latach życia. Kamienie milowe dziecięcego rozwoju, indywidualne tempo rozwojowe, a możliwość występowania zaburzeń. Narzędzia do oceny rozwoju dziecka do lat 3.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie teorie, koncepcje i modele rozpoznawania cech rozwoju i funkcjonowania dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym jako podstawy wspomagania rozwoju dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym.
Umiejętności
Student/-ka potrafi rozpoznawać indywidualne cechy rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym mających rozpocząć wychowanie żłobkowe.
Potrafi konstruować i wykorzystywać poprawne narzędzia diagnozy pedagogicznej w żłobku lub klubie dziecięcym.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do ciągłego podnoszenia poziomu własnej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w procesie diagnozowania pedagogicznego, w tym w zakresie opieki, wychowania i edukacji dzieci do lat 3.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: