Rozwój dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym PW-5S-RDN
TREŚCI PROGRAMOWE
Charakterystyka rozwoju prawidłowego dziecka w pierwszych trzech latach życia. Kamienie milowe dziecięcego rozwoju, indywidualne tempo rozwojowe, a możliwość występowania zaburzeń. Narzędzia do oceny rozwoju dziecka do lat 3.
W cyklu 2023Z:
Przebieg rozwoju dziecka w 1 roku życia |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: Na wykładzie zostaną opisane w szczegółowy sposób: |
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: Na wykładzie zostaną opisane w szczegółowy sposób: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/studentka zna i rozumie teorie, koncepcje i modele rozpoznawania cech rozwoju i funkcjonowania dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym jako podstawy wspomagania rozwoju dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym.
Umiejętności
Student/studentka potrafi rozpoznawać indywidualne cechy rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym mających rozpocząć wychowanie żłobkowe.
Student/studentka potrafi konstruować i wykorzystywać poprawne narzędzia diagnozy pedagogicznej w żłobku lub klubie dziecięcym.
Kompetencje społeczne
Student/studentka jest gotowy/gotowa do ciągłego podnoszenia poziomu własnej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w procesie diagnozowania pedagogicznego, w tym w zakresie opieki, wychowania i edukacji dzieci do lat 3.
Literatura
W cyklu 2023Z:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2024Z:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2024Zn:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
ECTS 4 |
W cyklu 2024Z:
ECTS 4 |
W cyklu 2024Zn:
ECTS 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: