Planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa) PW-5S-PRC
Planowanie i dokumentowanie pracy z dzieckiem do lat 3. Zasady żywienia dzieci do lat 3. Zasady przestrzegania higieny. Wprowadzanie dzieci do przestrzegania podstawowych zasad bezpieczeństwa i współżycia społecznego. Organizowanie środowiska uczenia się przyjaznego dzieciom do lat 3 z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb. Trening samodzielności elementarnej (społecznej i samoobsługowej).
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka w pogłębionym stopniu zna i rozumie zasady planowania i organizacji optymalnego środowiska rozwojowego dla dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym; możliwości wykorzystania w codziennej praktyce różnorodnych sposobów organizowania środowiska uczenia się małego dziecka elementarnych czynności związanych z samodzielnością (powitanie, pożegnanie, spożywanie posiłków, wykonywanie czynności samoobsługowych, odpoczynek, zabawa); organizację środowiska wychowawczego przy uwzględnieniu indywidualnych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; potrzebę wykorzystywania w pracy z dzieckiem lub uczniem informacji uzyskanych na jego temat od specjalistów, w tym: psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza, rodziców lub opiekunów.
W pogłębionym stopniu zna i rozumie zasady projektowania procesu uczenia dziecka do lat 3; zasady projektowania i prowadzenia działań opiekuńczych, wychowawczych i edukacyjnych w żłobku lub klubie dziecięcym.
Umiejętności
Student/-ka potrafi kształtować bezpieczne i przyjazne środowisko rozwoju dzieci do lat 3, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych szczególnie w obszarze samodzielności elementarnej.
Potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się samodzielności elementarnej dzieci w żłobku lub klubie dziecięcym.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa są do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za integralny rozwój dzieci do lat 3 i podejmowane działania opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjne.
Jest gotowy/gotowa do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i opieki nad dzieckiem do lat 3 w żłobku lub klubie dziecięcym.
Literatura
W cyklu 2023L:
Literatura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Nakład pracy studenta Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: