Adaptacja dziecka do żłobka i klubu dziecięcego PW-5S-ADZ1
TREŚCI PROGRAMOWE
Charakterystyka procesów adaptacyjnych, które mogą wystąpić u dziecka do lat 3 – pożądany i niepożądany przebieg procesu adaptacji. Organizacja pracy żłobka i klubu dziecięcego mająca na celu zniwelowanie trudności adaptacyjnych u dzieci. Współpraca z rodzicami dzieci, które rozpoczynają wychowanie żłobkowe lub proces adaptacji przebiega w ich przypadku niepomyślnie. Determinanty przebiegu procesu adaptacji. Rodzice w procesie adaptacji dziecka – ich wiedza, oczekiwania, trudności i sposoby radzenia sobie z trudnościami dziecka i własnymi w procesie adaptacji dziecka. Zapobieganie trudnościom w procesie adaptacji.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie proces adaptacji dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym.
Umiejętności
Student/-ka potrafi kształtować bezpieczne i przyjazne środowisko opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjne dzieci, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka do lat 3.
Kompetencje społeczne
Student/-ka studentka jest gotowy/gotowa do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za proces adaptacji dziecka do żłobka lub klubu dziecięcego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: