Adaptacja dziecka do żłobka i klubu dziecięcego PW-5S-ADZ
TREŚCI PROGRAMOWE
Charakterystyka procesów adaptacyjnych, które mogą wystąpić u dziecka do lat 3 – pożądany i niepożądany przebieg procesu adaptacji. Organizacja pracy żłobka i klubu dziecięcego mająca na celu zniwelowanie trudności adaptacyjnych u dzieci. Współpraca z rodzicami dzieci, które rozpoczynają wychowanie żłobkowe lub proces adaptacji przebiega w ich przypadku niepomyślnie. Determinanty przebiegu procesu adaptacji. Rodzice w procesie adaptacji dziecka – ich wiedza, oczekiwania, trudności i sposoby radzenia sobie z trudnościami dziecka i własnymi w procesie adaptacji dziecka. Zapobieganie trudnościom w procesie adaptacji
W cyklu 2023Z:
1. Zasady organizacji adaptacji w taki sposób, aby móc poświęcić uwagę każdemu dziecku. |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE Wykład obejmuje następujące zagadnienia: |
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE Wykład obejmuje następujące zagadnienia: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/studentka zna i rozumie proces adaptacji dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym.
Umiejętności
Student/studentka potrafi kształtować bezpieczne i przyjazne środowisko opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjne dzieci, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka do lat 3.
Kompetencje społeczne
Student/studentka jest gotowy/gotowa do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za proces adaptacji dziecka do żłobka lub klubu dziecięcego.
Literatura
W cyklu 2023Z:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
dyskusja, symulacja, zajęcia praktyczne w żłobku |
W cyklu 2024Z:
Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Zn:
Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: