Praktyka asystencko-pedagogiczna w klasach I-III (60 godz.) PW-5P-PRA4
TREŚCI PROGRAMOWE
Kształtowanie i rozwój umiejętności dydaktyczno-wychowawczych przyszłego nauczyciela w bezpośrednim kontakcie z uczniami klas I-III, nauczycielami, nauczycielami-specjalistami i innymi osobami pracującymi w szkole. Organizowanie warsztatu pracy nauczyciela. Planowanie i prowadzenie zajęć wychowawczo-dydaktycznych w klasach I-III. Weryfikacja własnych predyspozycji do wykonywania zawodu nauczyciela.
W cyklu 2022Ln:
W ramach praktyk Student: -doskonali warsztat pracy nauczyciela; -nabywa umiejętności obserwacji niezbędnej do wyjaśnienia poruszanych na zajęciach zagadnień teoretycznych z zakresu tematyki zajęć metodycznych; -rozwija uzdolnienia, zainteresowania i postawy pedagogicznych; -poznaje organizacyjne, dydaktyczne i wychowawcze czynności nauczyciela - wychowawcy; -nabywa umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć; -nabywa umiejętności analizy pracy nauczyciela i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyki przez opiekunów prowadzących studenta; -nabywa umiejętności analizowania własnej pracy, jej efektów oraz pracy uczniów; -pozyskuje nowych wiadomości i umiejętności pedagogicznych; |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student z /studentka na i rozumie codzienną rolę nauczyciela w organizowaniu środowiska wychowania i uczenia się uczniów klas I-III oraz jego warsztat pracy.
Student/studentka zna i rozumie kontekstowość, otwartość i zmienność codziennych działań wychowawczych i dydaktycznych nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
Umiejętności
Student /studentka potrafi wykorzystać wiedzę pedagogiczną i przedmiotową do samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w klasach I-IIII (w skali rocznej, tygodniowej i dziennej);
Student/studentka potrafi poddać refleksji i ocenić skuteczność swoich działań edukacyjnych pod kątem realizacji celów wychowania i kształcenia oraz stosowanych metod i środków dydaktycznych, oceny efektów prowadzonych działań wychowawczych, stosować różne strategie pracy z uczniami w młodszym wieku szkolnym.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do rozwijania swojego przygotowania profesjonalnego we współpracy z nauczycielami i specjalistami w klasach I-III.
Uwagi
W cyklu 2022Ln:
Godziny kontaktowe 30 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: