Praktyka asystencko-pedagogiczna w przedszkolu (60 godz.) PW-5P-PRA3
TREŚCI PROGRAMOWE
Kształtowanie i rozwój umiejętności dydaktyczno-wychowawczych przyszłego nauczyciela w bezpośrednim kontakcie z dziećmi w wieku przedszkolnym, nauczycielami, nauczycielami-specjalistami i innymi osobami pracującymi w przedszkolu. Organizowanie warsztatu pracy nauczyciela. Planowanie i prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznych w przedszkolu. Weryfikacja własnych predyspozycji do wykonywania zawodu nauczyciela.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
W cyklu 2021Z:
Kształtowanie i rozwój umiejętności dydaktyczno-wychowawczych przyszłego nauczyciela w bezpośrednim kontakcie z dziećmi w wieku |
W cyklu 2021Zn:
Kształtowanie i rozwój umiejętności dydaktyczno-wychowawczych przyszłego nauczyciela w bezpośrednim kontakcie z dziećmi w wieku |
W cyklu 2021L:
Kształtowanie i rozwój umiejętności dydaktyczno-wychowawczych przyszłego nauczyciela w bezpośrednim kontakcie z dziećmi w wieku |
W cyklu 2021Ln:
Kształtowanie i rozwój umiejętności dydaktyczno-wychowawczych przyszłego nauczyciela w bezpośrednim kontakcie z dziećmi w wieku |
W cyklu 2022Z:
W ramach praktyki student: |
W cyklu 2022Zn:
W ramach praktyki student: |
W cyklu 2023Z:
W ramach praktyki student: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student z /studentka zna i rozumie codzienną rolę nauczyciela w organizowaniu środowiska wychowania i uczenia się dzieci w wieku przedszkolnym oraz jego warsztat pracy.
Student/studentka zna i rozumie kontekstowość, otwartość i zmienność codziennych działań wychowawczych i dydaktycznych nauczyciela wychowania przedszkolnego.
Umiejętności
Student /studentka potrafi wykorzystać wiedzę pedagogiczną i przedmiotową do samodzielnego planowania i realizowania pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu (w skali rocznej, tygodniowej i dziennej).
Student/studentka potrafi poddać refleksji i ocenić skuteczność swoich działań edukacyjnych pod kątem realizacji celów wychowania i kształcenia oraz stosowanych metod i środków dydaktycznych, oceny efektów prowadzonych działań wychowawczych, stosować różne strategie pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do rozwijania swojego przygotowania profesjonalnego we współpracy z nauczycielami i specjalistami w przedszkolu.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa Olechowska A. (2016), Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk. Sikorska I (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu, WUJ, Kraków. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Thompson J. (2013), Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa Olechowska A. (2016), Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk. Sikorska I (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu, WUJ, Kraków. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Thompson J. (2013), Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) |
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa Olechowska A. (2016), Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk. Sikorska I (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu, WUJ, Kraków. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Thompson J. (2013), Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa Olechowska A. (2016), Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk. Sikorska I (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu, WUJ, Kraków. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Thompson J. (2013), Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
60 godzin praktyki w placówce |
W cyklu 2021Zn:
60 godzin praktyki w placówce |
W cyklu 2021L:
60 godzin praktyki w placówce |
W cyklu 2021Ln:
60 godzin praktyki w placówce |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: obserwacja, analiza przypadków, analiza dokumentacji, zadania praktyczne; |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: