Praktyka asystencka w klasach I-III (30 godz.) ogólnopedagogiczna PW-5P-PRA2a
TREŚCI PROGRAMOWE
Organizacja pracy szkoły podstawowej, warsztat pracy nauczyciela, formy i metody nauczania i wychowania, obserwacja zdarzeń pedagogicznych, weryfikacja własnych predyspozycji do wykonywania zawodu nauczyciela.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka zna i rozumie sposób funkcjonowania szkół, organizację ich pracy, uczestników procesów pedagogicznych oraz sposób prowadzenia dokumentacji.
Zna i rozumie realizowane zadania opiekuńczo-wychowawcze, dydaktyczne, diagnostyczne, terapeutyczne charakterystyczne dla szkoły podstawowej oraz środowisko, w jakim one działają.
Zna i rozumie zasady organizacji szkoły podstawowej, w tym: podstawowe zadania, obszary działalności, procedury organizacyjne, podział kompetencji, planowanie pracy i system kontroli.
Zna i rozumie specyficzne dla szkoły codzienne działania zawodowe nauczyciela oraz jego warsztat pracy.
Umiejętności
Student/-ka studentka potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy klasy szkolnej, zachowań i aktywności uczniów w czasie zajęć, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich, zdarzenia wychowawczo-opiekuńcze i edukacyjne zaobserwowane albo doświadczone w czasie praktyk asystenckich w klasach I-III szkoły podstawowej.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy/gotowa do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy z zakresu wychowania nauczania dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Jest gotowy/gotowa do praktycznego stosowania zasad bezpieczeństwa dzieci lub uczniów w placówce oświatowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: