Praktyka asystencka w klasach I-III (30 godz.) PW-5P-PRA2
TREŚCI PROGRAMOWE
Organizacja pracy szkoły podstawowej, warsztat pracy nauczyciela, formy i metody nauczania i wychowania, obserwacja zdarzeń pedagogicznych, weryfikacja własnych predyspozycji do wykonywania zawodu nauczyciela.
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/studentka zna i rozumie sposób funkcjonowania szkół, organizację ich pracy, uczestników procesów pedagogicznych oraz sposób prowadzenia dokumentacji.
Student/studentka zna i rozumie realizowane zadania opiekuńczo-wychowawcze, dydaktyczne, diagnostyczne, terapeutyczne charakterystyczne dla szkoły podstawowej oraz środowisko w jakim one działają.
Student/studentka zna i rozumie zasady organizacji szkoły podstawowej w tym podstawowe zadania, obszary działalności, procedury organizacyjne, podział kompetencji, planowanie pracy i system kontroli.
Student/studentka zna i rozumie specyficzne dla szkoły codzienne działania zawodowe nauczyciela oraz jego warsztat pracy.
Umiejętności
Student /studentka potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy klasy szkolnej, zachowań i aktywności uczniów w czasie zajęć, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Student/studentka potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich zdarzenia wychowawczo-opiekuńcze i edukacyjne zaobserwowane albo doświadczone w czasie praktyk asystenckich w klasach I-III szkoły podstawowej.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy z zakresu wychowania nauczania dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Student/studentka jest gotowy/gotowa do praktycznego stosowania zasad bezpieczeństwa dzieci lub uczniów w placówce oświatowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: