Praktyka asystencka w przedszkolu (30 godz.) PW-5P-PRA1
TREŚCI PROGRAMOWE
Organizacja pracy przedszkola, warsztat pracy nauczyciela, formy i metody nauczania i wychowania, obserwacja zdarzeń pedagogicznych, weryfikacja własnych predyspozycji do wykonywania zawodu nauczyciela.
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
W cyklu 2021Zn:
• doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela; |
W cyklu 2021Ln:
• doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela; |
W cyklu 2022Z:
W ramach praktyki zadaniem studenta jest: |
W cyklu 2022Zn:
W ramach praktyki zadaniem studenta jest: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/studentka zna i rozumie sposób funkcjonowania przedszkoli, organizację ich pracy, uczestników procesów pedagogicznych oraz sposób prowadzenia dokumentacji.
Student/studentka zna i rozumie realizowane zadania opiekuńczo-wychowawcze, dydaktyczne, diagnostyczne, terapeutyczne charakterystyczne dla przedszkola oraz środowisko w jakim one działają.
Student/studentka zna i rozumie zasady organizacji przedszkoli, w tym podstawowe zadania, obszary działalności, procedury organizacyjne, podział kompetencji, planowanie pracy i system kontroli.
Student/studentka zna i rozumie specyficzne dla przedszkola codzienne działania zawodowe nauczyciela oraz jego warsztat pracy.
Umiejętności
Student /studentka potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy grupy przedszkolnej, zachowań i aktywności dzieci w czasie zajęć, z uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Student/studentka potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich zdarzenia wychowawczo-opiekuńcze i edukacyjne zaobserwowane albo doświadczone w czasie praktyk asystenckich w przedszkolu.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy z zakresu wychowania nauczania dzieci w wieku przedszkolnym.
Student/studentka jest gotowy/gotowa do praktycznego stosowania zasad bezpieczeństwa dzieci lub uczniów w placówce oświatowej.
Literatura
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca
|
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa Olechowska A. (2016), Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk. Sikorska I (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu, WUJ, Kraków. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Thompson J. (2013), Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.(libra-ibuk) |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Zn:
Godziny kontaktowe 30 |
W cyklu 2021Ln:
Godziny kontaktowe 30 Przygotowanie się do zajęć 15 |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: