Praktyka asystencko-pedagogiczna w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub szkołach podstawowych (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) (40 godz.) PW-5P-PEK2
TREŚCI PROGRAMOWE
Obserwacja (hospitowanie) i dokumentowanie przebiegu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Projektowanie i prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych zgodnie z samodzielnie opracowanym projektem lub konspektem/scenariuszem oraz ich udokumentowanie. Współdziałanie z opiekunem praktyk. Autorefleksja pedagogiczna.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student /studentka zna i rozumie praktyczne zasady samodzielnego planowania i realizowania zadań z zakresu wspomagania rozwoju i uczenia się uczniów klas I-III realizowane w gabinecie terapii pedagogicznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej lub w szkole podstawowej.
Umiejętności
Student/studentka potrafi stosować posiadaną wiedzę teoretyczną i przedmiotową do realizacji podjętych zadań opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych w czasie praktyki; planować i realizować działania wychowawczo-dydaktyczne w przedszkolu lub klasach I–III szkoły podstawowej, pod kierunkiem nauczyciela z odpowiednim doświadczeniem zawodowym.
Student /studentka potrafi poddawać refleksji i identyfikować spontaniczne zachowania uczniów jako sytuacje wychowawczo- dydaktyczne i wykorzystywać je w czasie prowadzonych zajęć.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do rozwijania swojego przygotowania profesjonalnego we współpracy z nauczycielami-specjalistami i nauczycielami.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: