Praktyka asystencka w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub szkołach podstawowych (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) (20 godz.) PW-5P-PEK1
TREŚCI PROGRAMOWE
Organizacja pracy gabinetu terapii pedagogicznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej lub szkole podstawowej, warsztat pracy nauczyciela-specjalisty z zakresu terapii pedagogicznej, formy i metody pracy nauczyciela-specjalisty terapeuty pedagogicznego, obserwacja zdarzeń pedagogicznych, weryfikacja własnych predyspozycji do wykonywania zawodu nauczyciela.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/studentka zna i rozumie sposób funkcjonowania gabinetu terapii pedagogicznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej lub szkole podstawowej, organizację ich pracy, uczestników procesów pedagogicznych oraz sposób prowadzenia dokumentacji.
Student/studentka zna i rozumie realizowane zadania opiekuńczo-wychowawcze, dydaktyczne, diagnostyczne, terapeutyczne charakterystyczne dla funkcjonowania gabinetu terapii pedagogicznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej lub szkole podstawowej oraz środowisko w jakim one działają.
Student/studentka zna i rozumie zasady organizacji gabinetu terapii pedagogicznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej lub w szkole podstawowej, w tym podstawowe zadania, obszary działalności, procedury organizacyjne, podział kompetencji, planowanie pracy i system kontroli.
Student/studentka zna i rozumie specyficzne dla pracy gabinetu terapii pedagogicznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej lub w szkole codzienne działania zawodowe nauczyciela-specjalisty oraz jego warsztat pracy.
Umiejętności
Student /studentka potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy uczniów klas I-III biorących udział w zajęciach terapii pedagogicznej, zachowań i aktywności uczniów w czasie zajęć, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Student/studentka potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich zdarzenia wychowawczo-opiekuńcze i edukacyjne zaobserwowane albo doświadczone w czasie praktyk asystenckich w gabinecie terapii pedagogicznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej lub w szkole podstawowej.
Kompetencje społeczne
Student /studentka jest gotowy/gotowa do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy z zakresu zajęć specjalistycznych z zakresu terapii pedagogicznej.
Student/studentka jest gotowy/gotowa do praktycznego stosowania zasad bezpieczeństwa dzieci lub uczniów w placówce oświatowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: